لثه در صورت سلامت کامل دارای رنگ صورتی روشن و دارای استحکام خاصی می باشد

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ لثه در صورت سلامت کامل دارای رنگ صورتی روشن و دارای استحکام خاصی می باشد و به آسانی در اثر مسواک زدن خونریزی نمی کند و نیز در هنگام خوردن غذا بیمار دچار گیر غذایی و باقی ماندن غذا بین دندانها و لثه نمی شود.

اگر در قسمت قدامی بالا و پائین لثه شما متورم ، قرمز تیره و از استخوان مجاور دندان جدا شده است بدانید به بیماری لثه مبتلا هستید و حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

با یک جرم گیری بسیار ساده و ارزان از پیشرفت بیماری لثه که درمان آن بسیار گران است و نیاز به جراحی لثه دارد جلوگیری کرده اید.

لثه شما عضوی بسیار حساس است و تمایل به خونریزی دارد ، همیشه با مسواک زدن مداوم روزی ۳ بار و مراجعه هر ۶ ماه یک بار به دندانپزشک از سلامتی لثه و دندانهای خود آگاه شوید.

افرادی که پوست صورت تیره دارند روی لثه هایشان لک های سیاه می بینند که به آن پیگمان می گویند. این پیگمان ها بیماری نیستند نگران نباشید و برداشتن این پیگمان ها منجر به حساسیت لثه و عود مجدد می گردد.

در نهایت لثه خود را به دندانپزشک خود نشان دهید ، اگر جرمگیری نیاز باشد انجام دهید و در صورت نیاز هر ۶ ماه یکبار جرمگیری را تکرار کنید.

ضمناً جرمگیری عملی لازم برای لثه ، دندانها و بوی دهان شما است و ضرری ندارد مگر توسط فردی غیر متخصص انجام گیرد./ح

برچسب ها: لثه ، دندان ، مسواک ، جراحی لثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار