معاون نوسازی و تحول اداری رئيس جمهور؛

70 درصد خدمات دولتي بايد به صورت الکترونيکي به مردم ارائه شود

طبق اهداف برنامه ‍پنجم توسعه بايد در بخش ارائه خدمات دولتي به مردم مشارکت جدي داشته باشيم و تا پايان برنامه 70 درصد خدمات را بصورت الکترونيکي به مردم ارائه دهيم.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دکتر احمد بزرگيان معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با بيان اين مطلب در نشست خبري سومين جشنواره ارزيابي وبگاههاي حاکميتي که امروز برگزار شد بيان داشت: 350 خدمت الکترونيک تا پايان سال گذشته بصورت الکترونيکي در دستگاههاي مختلف دولتي و نهاد هاي عمومي غيردولتي به مردم ارائه شد و براي سالجاري نيز 200 خدمت الکترونيک در نظر گرفته شده که به دستگاههاي مربوطه ابلاغ وتا پايان سال اين خدمات بصورت الکترونيکي و تراکنشي به مردم ارائه مي شود.
 
وي بااشاره به اينکه تاکنون 1442 خدمت را احصاء نموديم افزود:هر دستگاه موظف است به يک وبگاه ورودي براي مردم مجهز باشد و هر دستگاه ملي بايد يک درگاه ملي نيز داشته باشد.
 
دکتربزرگيان با تاکيد براينکه درگاه خدمات ملي تحت عنوان ايران مردم دات آي آر تحت پيگيري است گفت: انتظار مي رود از طريق ارائه خدمات الکترونيک شفافيت خدمت و عملکرد مدنظر قرار گرفته و دقت و سرعت عمل و همچنين کاهش قيمت تمام شده که محورهاي بخش دولت الکترونيک هستند بصورت جدي دنبال شود.
 
استفاده از ابزار و اسکنرهاي خودکار جهت بررسي امنيت وبگاهها
در ادامه دکتر بزرگيان معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در خصوص برگزاري سومين جشنواره ارزيابي وبگاهها ي حاکميتي که 20 تيرماه در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار مي شود اذعان داشت:در جشنواره امسال جهت ثبت نام دستگاههاي حاکميتي از کد هويت سنجي استفاده شده که اين کار با دو هدف هويت سنجي وبگاه هاي
متقاضي ثبت نام در جشنواره و گرد آوري اطلاعا ت مورد نياز از کاربران وبگاههاي دولتي انجام گرفته است.
 
وي ادامه داد:همچنين زيرساخت فني و نرم افزاري جشنواره شامل وبگاه رسمي و نرم افزاريابي تخصصي و فني نيز پياده سازي شده ا ست
 
وي تصريح کرد:در اين دوره براي اولين بار از روش استفاده از ابزار و اسکنرهاي خودکار به منظور بررسي امنيت وبگاهها استفاده شده است.
به گفته وي در اين دوره از جشنواره حوزه هاي اطلاع رساني ،خدمات تعاملي و تراکنش مالي در دو مرحله مورد ارزيابي قرارگرفته اند که در اين راستا پنج کارگروه براي سومين جشنواره در بخش هاي مختلف تعريف شده است.
 
بزرگيان با اشاره به ثبت نام 453 دستگاه حاکميتي از سه قوه بيان داشت:239دستگاه به مرحله ارزيابي نهايي راه يافتند که از اين ميان بيشترين ميزان شرکت از قوه مجريه (143سازمان)؛وبعد از آن قوه قضائيه (83سازمان) و نهادهاي حاکميتي (11سازمان )و قوه مقننه 2 سازمان بوده است.
 
وي خاطرنشان كرد: از ميان 85 دستگاه راه يافته به مرحله نهايي 74 درصد مربوط به قوه مجريه ؛14 درصد مربوط به قوه قضاييه ،2درصد مربوط به قوه مقننه و 10 درصد مربوط به نهادهاي حاکميتي است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار