اظهارنظرهاي غيركارشناسي امنيت شغلي در صنعت فرآورده هاي گوشتي را به خطر انداخته است

اظهار نظرهاي غيركارشناسي در خصوص مصرف فرآورده هاي گوشتي امنيت شغلي در اين صنعت را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي موسوي رئيس اتحاديه تعاوني هاي توليدكنندگان فرآورده هاي گوشتي با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت:‌ متاسفانه هر چند بار افرادي مصرف محصولات گوشتي در كشور را زير سوال مي برند و با بيان اينكه استفاده از اين محصولات سرطان زا و چاق كننده است امنيت شغلي در اين صنعت را به كلي زيرسوال برده و مورد تهديد قرار مي دهند.

وي افزود:‌ با زيرسوال رفتن مصرف فرآورده هاي گوشتي بديهي است كه توليدات نيز دستخوش نابساماني مي گردد.

موسوي با بيان اينكه در تمام دنيا مصرف توليدات فرآورده هاي گوشتي حرف دوم را مي زند اظهار داشت:‌ از آنجايي كه در كشور ما محصولات گوشتي با گوشت هاي ذبح شرعي و نظارت ادارت ذيربط توليد مي گردد چرا بايد هر روز به نوعي اذهان عمومي مصرف كنندگان با تشويش و نگراني همراه باشد.

وي همچنين با اشاره به اينكه اگر محصولات گوشتي( كالباس، سوسيس و برگرها) مضر است چرا هر روز مسئولان مملكتي ذيربط جواز پروانه تاسيس كارخانجات و واحدهاي توليدي فرآورده هاي گوشتي را صادر مي كنند؟ اظهار داشت: اگر مسئولين مملكتي بر مضر بودن محصولات گوشتي باور دارند پس بهتر از با عدم صدور پروانه تاسيس سرمايه هاي گران قيمت كشور و مردم را به سمت اين صنعت سرازير نكنند.

در ايران مصرف ساليانه فرآورده هاي گوشتي براي هر نفر 6.5 كيلوگرم است در حالي كه اين رقم در آمريكا براي هر نفر 40 كيلو و در اروپا براي هر نفر 38 كيلو و در كشور همسايه تركيه براي هر نفر بالاي 20 كيلو است./عب
برچسب ها: گوشت ، فرآورده ، شغل ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار