پيام سرلشكر فيروزآبادي در سالگرد سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران:

آمريكا بايد منتظر ضربات سهمگين‌تر الهي در انتقام از جنايات بزرگ خود باشد

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در پيامي تأکيد کرد: حادثه عظيم و فاجعه‌آميز حمله به هواپيماي مسافربري و كشتار مظلومانه صدها مرد و زن و كودك مسافر، خوي تجاوزکارانه و ددمنشانه آمريكاي جنايتكار را نشان مي‌دهد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به مناسبت سالروز فاجعه تروريستي سرنگوني هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران در روز 12 تير 1367 پيامي صادر كرد.

در اين پيام كه امروز در مراسم گراميداشت شهداي اين جنايت تروريستي آمريكا و در محل سقوط هواپيماي مسافربري ايران در خليج فارس توسط سردار داود غياثي‌راد معاون روابط عمومي و تبليغات بنياد حفظ آثار و نشر‌ارزش‌هاي دفاع مقدس قرائت شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم «من قتل نفسا بغير نفس او فساد في الارض فكانما قتل الناس جميعا هر كس نفسي را بدون حق قصاص و يا بي‌آنكه فساد و فتنه‌اي در روي زمين كرده به قتل رساند، مثل آن باشد كه همه مردم را كشته است». «سوره مباركه مائده آيه 32»

آمريكا بزرگ‌ترين تروريست است امام خامنه‌‌اي (مدظلله العالي)

در تاريخ پايداري و مقاومت ملت‌ها روزهايي وجود دارد كه در آن، خون انسان‌هاي مظلوم، بي‌هيچ گناهي ريخته شده است. دوازدهم تيرماه 1367(سوم ژوئيه 1988 ميلادي) در روزشمار حماسه دفاع مقدس از جمله ايامي است كه هرگز از حافظه ملت ايران و تاريخ پاك نخواهد شد.

فاجعه تروريستي نيروي دريايي آمريكا، اين شرورترين چهره تاريخ دنيا در سوم ژوئيه 1988 با سرنگوني هواپيماي مسافربري «ايرباس» جمهوري اسلامي ايران(به شماره پرواز 655) بر فراز آب‌هاي نيلگون خليج فارس باعث شهادت 290 نفر سرنشين بي‌دفاع و بي‌گناه اعم از زن و مرد، كودك و كهنسال شد. اين فاجعه هولناك آمريكا سندي غم‌انگيز از تروريسم دولتي آمريكا به شمار مي‌آيد كه همه ساله وجدان‌هاي آزاديخواه و بيدار را به قضاوت فرا مي‌خواند. حادثه عظيم و فاجعه‌آميز حمله به هواپيماي مسافربري و كشتار مظلومانه صدها مرد و زن و كودك مسافر، خوي تجاوزكارانه و ددمنشانه آمريكاي جنايتكار كه نقاب آزادي و دفاع از حقوق بشر و مخالفت با تروريسم را بر چهره دارد و تنها به منافع و سياست‌هاي استعماري خود مي‌انديشد را نشان مي‌دهد.

راستي از اين همه دنائت و پستي به كجا شكايت ببريم و نداي مظلوميت قربانيان اين حادثه جانگداز را كجا فرياد بزنيم؟ آيا گوش شنوايي در دنيا هست كه ضجه‌هاي كودكان و مادراني كه در اين جنايت هولناك به آسمان بلند شد را بشنود.

اينك از آن روز سياه 24 سال مي‌گذرد. ملت بزرگ ايران اسلامي و خانواده‌هاي معزز شهداي حمله ناو «وينسنس» آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران، داغدار ولي استوار ايستاده‌اند. از آن زمان(12 تير 1367) تاكنون مجامع بين‌المللي حقوق بشر براي جلوگيري از اينگونه حوادث و كشتار بيگناهان چه اقدامي كرده‌اند و اگر انجام داده‌اند چگونه است كه آمريكا هنوز به بهانه‌هاي مختلف به كشتار مردم بي‌دفاع در پاكستان، افغانستان، عراق و فلسطين ادامه مي‌دهد.

هرچند آمريكايي‌ها طي اين سال‌ها در اقصي نقاط جهان ضرر و صدمات زيادي متحمل شده‌اند ليكن بايد همچنان در انتظار ضربات سهمگين‌تر الهي در انتقام از اين جنايات بزرگ خود باشد. آن روز دور نيست و همانا وعده خداوند حتمي است. «اليس الصبح بقريب».

ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام و قربانيان فاجعه 12 تيرماه 1367 و همدردي با خانواده‌هاي معزز شهدا، از همه وجدان‌هاي بيدار و طرفدار حق، مجامع بين‌المللي و گروه‌هاي مدعي دفاع از آزادي و دمكراسي مي‌خواهيم همچون ملت سلحشور ايران در محكوميت اين تجاوز آشكار و ضدانساني، فرياد اعتراض سرداده و اين جنايت بزرگ را محكوم كنند.

با اميد به ظهور حضرت مهدي(عج) و دنيايي عاري از هرگونه تعدي، تجازو فريبكاري و احترام واقعي به كرامت انساني و حقوق بشر در سرتاسر گيتي.

آحاد ملت قهرمان ايران اسلامي در سنگر دفاع از ارزش‌هاي تعاليم اسلامي،‌ با بهره‌مندي از رهنمودها و رهبري داهيانه حضرت امام خامنه‌اي عزيز(مد ظله العالي) و وحدت همه مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران در كنار ساير ملل مسلمان و آزاديخواهان جهان مبارزه با استكبار جهاني به سركردگي آمريكا را يك جهاد هميشگي مي‌دانند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار