استان گیلان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند ، یکی از شهرهای زیبا در این استان که به دلبل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی به عروس شهرهای ایران معروف است؛ لاهیجان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان از جاذبه های تاریخی لاهیجان می توان به آرامگاه کاشف السلطنه از مردان شایسته و نام آور کشور اشاره کرد که پدر چای ایران لقب گرفته و برای نخستین بار بیش از 100 سال قبل دانه های چای را به ایران آورد و کشت آن را در لاهیجان آغاز کرد، این مقبره اکنون موزه چای لاهیجان است.

مناظر زیبای طبیعی چون باغات چای و استخر زیبای لاهیجان ، بام سبز و شیطان کوه از جاذبه های طبیعی است که زیبایی های این شهر کوهپایه ای را صدچندان کرده است.

تالاب امیرکلایه که بعد از تالاب بین المللی انزلی بزرگترین آبگیر طبیعی گیلان است، از دیگر جلوه های گردشگری لاهیجان به شمار می آید که هر سال پذیرای هزاران پرنده مهاجر است که از سرزمین سرد نیمکره شمالی برای زمستان گذرانی به این تالاب می آیند.

لاهیجان ؛ همچنین دارای زیارتگاه ها و اماکن مذهبی بسیاری است که بقاع چهار پادشاهان ، امیرشمس الدین، سید حسن و سید موسی از جمله این مکان های مقدس و مورد احترام مردم است که معروف ترین این بقاع : بقعه متبرکه عارف صاحب نام ، شیخ زاهد گیلانی است که با قرار گرفتن در دامنه کوه میعادگاه عارفان و زاهدان بسیاری است.

پس اگر به دنبال جایی هستید که هم به دریا و کوه نزدیک و مناطق دیدنی زیبا داشته باشد حتما سری به لاهیجان بزنید و با مردم فرهیخته و خونگرم این سامان آشنا شوید ./س

برچسب ها: لاهیجان ، عروس ، شهرهای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.