روزنامه گاردين با انتشار گزارشي از كنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تجارت سلاح كه هم اكنون در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك برگزار مي شود، از تلاش چند كشور اروپايي براي كاهش تجارت سلاح و فروش تجهيزات جنگي توسط آمريكا خبر مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين كنفرانس كه روز گذشته افتتاحيه آن برگزار شد و از امروز به طور رسمي آغاز مي شود، در مورد كاهش تجارت سلاح و تاثير افزايش فروش آن در كشته و زخمي شدن افراد بيگناه در سراسر جهان، گفتگو و تبادل نظر مي شود.

به گفته كارشناسان تجهيزات جنگي؛ نمايندگان كشورهاي اروپايي شركت كننده در اين كنفرانس، از فروش گسترده سلاح توسط مقامات آمريكايي به ديگر كشورها ابراز نگراني كردند و از امكان امضاء نكردن تفاهم نامه كاهش تجارت سلاح از سوي نماينده آمريكايي سخن گفتند.

گاردين در ادامه گزارش خود، مي افزايد؛ ميليونها نفر در سراسر جهان با تاثيرات مستقيم و غير مستقيم تجارت سلاح و تجارت غيرقانوني آن بين كشورهاي مختلف و ايجاد نوعي مسابقه تسليحاتي در مناطق مختلف جهان، روبرو هستند.

همچنين؛ افراد حضور يافته در اين كنفرانس، زمان چهار هفته اي براي تشكيل جلسات در مورد توافق بر سر كاهش تجارت سلاح را بسيار كم دانسته و از رئيس كنفرانس خواستند تا اين كنفرانس چندين بار در سال تا رسيدن به نتيجه مناسب برگزار شود.

گفتني است؛ طي سالهاي اخير و پس از اشغالگري آمريكا در عراق و افغانستان، بيشترين تجارت سلاح توسط آمريكا و به كشورهاي حوزه خليج فارس بوده كه به قراردادهاي ميليارد دلاري منجر شده و به گسترش تنش ها در منطقه، كمك كرده است.
برچسب ها: سازمان ملل ، تجارت ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار