مرندي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛

18 تير نقطه عطف مقابله جنبش دانشجويي با انحرافات دانشگاه

عضو شوراي مركز كانون دانشگاهيان ايران گفت:‌ امروز جنبش دانشجويي در مسير اصلي انقلاب كه استكبارستيزي و حمايت از انقلاب اسلامي است فعاليت مي‌کند.

محمدرضا مرندي عضو شوراي مركزي كانون دانشگاهيان ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عوامل شكل‌گيري جنبش دانشجويي در 23 تير ماه 78 اظهار داشت: حركت آغازين جنبش دانشجويي به 16 آذر 32، يعني 59 سال پيش برمي‌گردد و رويكرد بعدي و انساني آن در 15 خرداد 1342 جلوه‌گر شد.

وي تصريح كرد: زماني كه امام(ره) در مقابل رژيم شاه ايستاد و الغاي كاپيتولاسيون و الحاقيه پيمان وين را درخواست كرد، همه اقشار مردم از جمله دانشگاهيان از ا ين حركت حمايت كردند که 13 آبان 58 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان، نقطه عطفي در اين زمينه است.

مرندي در ادامه افزود:‌ در 23 تير ماه 78، جنبش دانشجويي براي مقابله با انحرافاتِ به وجود آمده در دانشگاه و حركت انحرافي 18 تير از سوي  جريان‌هاي خارج از دانشگاه كه به دانشگاه رخنه پيدا كرده بود، بار ديگر وارد ميدان شد. البته در اين حركت فقط دانشجويان حضور نداشتند بلكه ما شاهد حضور اقشار مختلف مردم در صحنه بوديم.

عضو شوراي مركزي كانون دانشگاهيان ايران با بيان اينکه در شروع دوران اصلاحات و فضاي شبهه انگيز آن زمان، بسياري در ابهام سياسي قرار گرفته بودند كه از جمله مي‌توان از دانشجويان نام برد؛ اظهار داشت: در برخي از نخبگان سياسي و تشكل‌هاي دانشجويي مثل دفتر تحكيم وحدت نوعي تجديدنظر طلبي صورت گرفته بود كه در مرحله نخست، جريان انحرافي با تجديدنظر يكي شده بود.

وي خاطرنشان كرد: با پايان دوران اصلاحات، كم‌كم مردم با ماهيت انحرافي موسوم به اصلاح طلبي كه در واقع تجديد نظر طلب بودند آشنا شدند و جريان اصلي دفتر تحكيم وحدت كه به اصول و مباني انقلاب وفادار بودند كم‌كم توانستند خط اصلي انقلاب را در دست بگيرند.

مرندي ادامه داد: برخي اتحاديه‌هاي دانشجويي به نام انجمن‌هاي دانشجويي مستقل شكل گرفتند كه از دفتر تحكيم اوليه مستقل شدند، اين طور بود كه جنبش دانشجويي پس از اتمام دوران اصلاحات به مسير اصلي خود بازگشت.

عضو شوراي مركزي كانون دانشگاهيان ايران گفت:‌ پس از روشن شدن ماهيت جريان فتنه 88، آن دسته از انجمن‌هاي اسلامي هم كه در اين مسير، اظهارنظرهاي فتنه جويانه مي‌كردند، فروكش كرده و خاموش شدند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر، چندان جريان انحرافي در ميان دانشگاهيان مشاهده نمي‌كنيم و جنبش دانشجويي در مسير اصلي انقلاب كه استكبارستيزي و حمايت از انقلاب اسلامي بوده قرار گرفته است.

/ش3

برچسب ها: مرندی ، جنبش ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار