قرآن الکترونيکي براي تلفن همراه

در اين هفته با توجه به اين که در ماه شعبان هستيم و کم‌کم به ماه مبارک رمضان نزديک مي‌شويم، اين بار يک نرم‌افزار مذهبي، آن هم براي سيستم‌عامل‌هاي MEEGO را به شما معرفي مي‌کنيم تا بتوانيد حداکثر استفاده معنوي را از اين ماه‌ ببريد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اين نرم‌افـزار يـک قـرآن الکترونيکـي با نـام Quranflash است که بيشتر با گوشي موبايل N900 نوکيـا سازگـار است و مي‌تـوان آن را بهتريـن و کامل‌تريـن قـرآن موجـود براي اين گوشي دانست.

اگر شما در روخواني قرآن مشکل داريد بدون شک اين نرم‌افزار مي‌تواند به شما کمک کند چون در آن علاوه بر آن که تمام قواعد تجويدي رعايت شده، قسمتي نيز براي آموزش در نظر گرفته شده است که با تفکيک کردن قسمت‌هاي مختلف يک آيه و يا يک کلمه به وسيله رنگ، موارد مختلف را به شما يادآوري مي‌کند و به طور کلي مي‌توان گفت که با اين برنامه شما تجويد قرآن را همراه با مثال در همان لحظه ياد مي‌گيريد.

در اين نرم‌افزار که از امکان بزرگ‌نمايي با کيفيت بالا پشتيباني مي‌کند، مي‌توانيد صفحه و يا سوره مورد نظر خود را به چند گونه بررسي کنيد. براي مثال با وارد کردن شماره صفحه دلخواه‌تان در کادر جست‌وجو و يا انتخاب سوره مورد نظرتان از فهرستي که در بالاي صفحه نمايش داده مي‌شود، به آن قسمت برويد. همچنين در بالاي صفحه دکمه‌اي قرار داده شده که در پايان تلاوت با فشردن آن، دعاي ختم قرآن براي شما نمايش داده مي‌شود.

براي رفتن به صفحات بعد و قبل علاوه بر کليدهاي معمول و کليدهايي که مي‌توانيد با فاصله 10 صفحه به جلو و يا عقب برويد امکان ورق زدن صفحات با انگشت خود را هم داريد. همچنين در پايين صفحه مي‌توانيد صفحه مورد نظر خود را علامت گذاري کنيد و يا علامت آن را که قبلا در آن مکان قرار داده بوديد، حذف کنيد.

اين نرم‌افزار توسط پايگاه اينترنتي quranflash به نشاني http://www.quranflash.com/ عرضه شده که با مراجعه به آن مي‌توانيد نسخه آنلاين آن را نيز مشاهـده کنيد و از کيفيـت بسيـار بالاي آن پيش از بارگذاري لـذت ببريد.

به شما پيشنهاد مي‌کنيم حتما به اين سايت سري بزنيد چـون علاوه بر اين نرم‌افزار چنديـن برنامـه قرآني بي‌نظير ديگـر را نيز مي‌توانيـد در آن جـا پيـدا کنيد و در جريان آن‌ها نيز قرار بگيريد.

براي استفاده از Quranflash احتياج به نصب هيچ فايلي نداريد و تنها کافي است تا فايل برنامه اين قرآن را که اندازه‌اي در حدود 55MB دارد از نشاني اينترنتي زير دريافت کنيد.

پس از دريافت فايل ابتدا بايد بسته آن را از حالـت فشرده خارج سازيـد و پس از آن در کنـار فايل Data، فايل فلش اين برنامه را اجرا کنيد تا برنامه اجرا شود.

براي اجراي روان‌تر و سريع‌تر اين قرآن بهتر هست گوشي خود را توسط نرم‌افزارهاي جانبي حداقل تا 900 مگاهرتز اورکلاک کنيد.

 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: قرآن ، اکترونیک ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۸:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناهيد
۱۸:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
چطور دانلودش كنم؟
آخرین اخبار