کشف سکه های طلا، مربوط به دوره موحّدون در «آراسِنا» اسپانیا

کاوش های باستان شناسان همچنین خبر از وجود یک قلعه در آراسنا داده که حاکی از حضور و سکونت مسلمانان دوره موحّدین بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت « webislam »، « آنخِل رومِرو » نماینده فرهنگ شهر «هوئِلوا»، به همراه «مانوئل گِرّا» شهردار آراسِنا، یافته های تولید شده در زمینه باستان شناسی را که تعدادی سکه طلا از دوران «موحّدون» بوده است ارائه دادند.

این فعالیت های پژوهشی باستان شناسی که توسط وزارت فرهنگ و ورزش « اندلس» پیشنهاد شده است، تمرکز اصلی اش بر منطقه ای از اندلس است که در آن قسمتی از کشتی جنگی مخصوص به انجام تشریفات نظامی وجود دارد.

در این کاوش که باستان شناسانی همچون « تیموتئو ریوِرا» و « اِدواردو رومِرو» هم حضور داشته اند، نماینده فرهنگ شهر هوئلوا گفت:« همکاری با شورای شهر آراسنا برای ما بسیار لذت بخش بود.» وی ادامه داد:« بیشتر از ارزش مادی این سکه ها، ارزش علمی آن برای ما حائز اهمیت است که به ما اجازه ی بازنویسی تاریخ شهرهای « آراسِنا»، «هوئِلوا» و کل استان را می دهد.»
کاوش های باستان شناسان همچنین خبر از وجود یک قلعه در آراسنا داده که حاکی از حضور و سکونت مسلمانان دوره موحّدین بوده و به طور خاص مربوط به قرن دهم تا سیزدهم میلادی است. علاوه بر آن، خانه های اسلامی ای نیز وجود دارد که مربوط به قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی است که توسط پرتغال فتح شده بودند.

اهمیت این قلعه از جهت موادی است که در ساخت آن بکار رفته است. به عنوان مثال طی تحقیقات انجام شده، باستان شناسان توانسته اند سرامیکهایی از جنس منگز سبز پیدا کنند که زمان دقیق استقرار خلافت «کوردوبا» را مشخص می نماید. به علاوه نقش کتیبه های موجود نیز، بیانگر ویژگی آن دوران استان اندلس است. متون و نوشته هایی که بر روی این کتیبه ها حک شده اند، واژگانی مثل « الیُمن»، « برکه» و « المُلک» است./ي2

برچسب ها: کشف ، سکه طلا ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار