بان كي مون كشورها را به پايبندي به معاهده كاهش تجارت اسلحه فراخواند

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد، طي يك سخنراني در كنفرانس تجارت اسلحه كه از طرف سازمان ملل در نيويورك از روز دوشنبه آغاز شده، از كشورهاي عضو خواست تا با معاهده تنظيم تجارت اسلحه و كاهش فروش تجهيزات جنگي احترام بگذارند و به آن پايبند باشند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز؛ بان كي مون، همچنين در اين سخنراني اظهار داشت كه فروش اسلحه و تجهيزات جنگي در سالهاي گذشته بشدت افزايش يافته است و تاكنون برخي كشورهاي فروشنده اسلحه به معاهده تجارت اسلحه توجهي نكردند و قوانين آن را نقض كردند كه به شدت گرفتن مسابقه تسليحاتي در نقاط مختلف جهان و بي ثباتي منجر شده است.

وي همچنين، افزايش فروش ادوات جنگي را باعث گسترش جنگ هاي داخلي در كشورهاي آفريقايي و ديگر مناطق جهان و ناامني مناطقي كه تروريستهاي بيشتري در آنها هستند، دانست.

گفتني است؛ طبق آمار بدست آمده، در هر دقيقه يك شخص به علت خشونت و در دسترس بودن اسلحه در سطح جهان كشته مي شود و طرفداران كاهش فروش سلاح جنگي با تائيد اين خبر، خواهان تصويب قوانين بين المللي قاطع تري در مورد كاهش تجارت اسلحه شدند.

كشور آمريكا هم كه اين كنفرانس در آن كشور برگزار مي شود، با اختصاص 40% فروش سلاح در جهان بزرگترين تاجر سلاح و تجهيزات جنگي در جهان بشمار مي رود.

برچسب ها: بان کی مون ، اسلحه ، معاهده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار