مسجدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استفاده ابزاري از جنبش دانشجويي در 18 تير مشهود بود

دبير اتحاديه اول دانشگاه آزاد گفت: برخي از سران اصلاحات با سوءاستفاده از جنبش دانشجويي در مسير اهداف ضداسلامي –انقلابي حركت كردند.

اميرمحمد مسجدي دبير اتحاديه اول دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه جنبش دانشجويي در حوادث 18 تير 78 مورد سوء استفاده برخي از سران اصلاحات قرار گرفت؛ اظهار داشت: تصميم‌گيري زود هنگام به دليل شور و هياهو و احساسات از سوي جوانان دانشجو، آنان را به سمت و سوي افكار و اعمال هدايت شده برخي از سران اصلاحات كشاند.

وي افزود: برخي از سران سياسي وقت، با استفاده ابزاري از دانشجويان جوان بنا به ادعايشان قصد اصلاحات ريشه اي در نظام را داشتند كه با مخالفت با مشي اصولگرايي، خود را افرادي اصلاح‌طلب ناميدند.

اين فعال دانشجويي گفت: برخي سران اصلاح‌طلبان با مخالفت كردن با اصل نظام و ولايت فقيه با ايجاد يك فضاي باز و حركت جهشي در ميان دانشجويان، آنان را دچار يك جَو زدگي سياسي-اجتماعي كردند.

وي تصريح كرد:‌ برخي از سران جبهه اصلاحات با مديريت اغتشاشات 18 تير 78 و با حضور در خوابگاه هاي دانشجويي در ميان دانشجويان به سخنراني مي‌پرداختند و با شايعات مختلف از جمله آمار اغراق آميز زندانيان سياسي و شكنجه و كشته‌شدن دانشجويان، احساسات جوانان را جريحه‌دار مي‌كردند.

دبير اتحاديه اول دانشگاه آزاد با بيان اينكه تفرقه‌افكني در ميان دانشجويان از اهداف اساسي برخي از مسئولين وقت بود؛ خاطرنشان كرد: آگاه‌سازي دانشجويان از ادعاهاي آنان براي حضور در ميان جوانان دانشجو بود اما با شايعه‌پراكني، آتش را در ميان دانشجويان شعله‌ور كردند.

مسجدي در ادامه با اشاره به حوادث فتنه 88 گفت:‌ اين همان بازي 18 تير بود كه با حركت در يك مسير از فضاي جَو زده گروهي از معترضين ناآگاه و ساده‌لوح سوء‌استفاده شد.

وي وجه تشابه اين دو واقعه را اينگونه عنوان كرد: حمايت غرب و رژيم صهيونيستي از برخي مسئولين و سران اصلاحات و مخالفت با اصل نظام و ولايت فقيه به عنوان يك وجه تشابه در حوادث تلخ 18 تير و فتنه 88 بود كه با رهبري و مديريت عاقلانه مقام معظم رهبري به بهترين شكل خاتمه يافت.

دبير اتحاديه اول دانشگاه آزاد در پايان خاطرنشان كرد: بايد با احترام گذاشتن به جنبش دانشجويي و درس عبرت از گذشته در مقابله با اهداف معاندين نظام به عنوان گروه‌ها و افراد تاثيرگذار به بهترين شكل در نظام ايفاي نقش كرد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار