مديركل دفتر صنايع غيرفلزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: توليد كاغذ روزنامه در سال 1389 بالغ بر 23 هزار تن بوده كه اين رقم در سال گذشته با افزايش 20 درصدي به 29 هزار تن ارتقاء يافته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛‌ « مهدي صادقي نياركي» در نشست تخصصي اقتصاد و رسانه ،همچنين به افزايش 15 درصدي  واردات كاغذ روزنامه در سال گذشته اشاره كرد و گفت: واردات در سال 1390 بالغ بر 86 هزار تن بوده اين در حاليست كه اين ميزان در سال 89 بالغ بر 75 هزار تن بوده است.
وي تصريح كرد: توليد كاغذ روزنامه از سال 76 در كشور ما راه اندازي شد و توانسته است كارنامه قابل قبولي را از خود نشان دهد اما اين صنعت در حال حاضر نيازمند توجهات بيشتري است.
صادقي نياركي ، ميزان مصرف كاغذ روزنامه را در كشور طي سال 90 بالغ بر 114 هزار تن ذكر كرد و افزود: اين رقم در سال 89 بالغ بر98 هزار تن بوده  است .

مديركل دفتر صنايع غيرفلزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در ادامه با اشاره به افزايش ظرفيت توليدكارخانجات كاغذ روزنامه و LWC خاطرنشان كرد: در اين راستا دو طرح 18 هزار تني و 17 هزار تني را با پيشرفت 75 درصدي در پيش رو داريم كه ورود اين طرح ها به خط توليد،‌ نويد بخش آينده روشن تري از تامين نياز داخل به اين صنعت است.
صادقي نياركي در ادامه سخنان خود به ميزان كاهنده مصرف كاغذ روزنامه در دنيا اشاره كرد و گفت: با ورود رسانه هاي مجازي و الكترونيكي به حوزه اطلاع‌رساني  ،‌حجم توليد و مصرف كاغذ روزنامه در دنيا با روندي كاهشي روبرو شده است .
وي ادامه داد: ميزان مصرف كاغذ روزنامه در دنيا در سال 2004 حدود 40 ميليون تن بوده اما اين رقم در سال 2010 به 33 ميليون تن كاهش پيدا كرده است.
اين مقام مسئول، عوامل موثر در قيمت تمام شده كاغذ، ميزان واردات و توليد را از مواردي دانست كه مسئولان و سياستگذاران بايد بيش از پيش به آن توجه داشته باشند./س


برچسب ها: افزایش ، تولید ، کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار