سردار سلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعاي نقض تحريم صادرات برای منصرف کردن ایران از حمایت از "اسد" است

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران با تکذيب ادعاي کميته 1737 شوراي امنيت مبني بر نقض تحريم صادرات اسلحه به کشورهاي منطقه از سوي ايران گفت: آنها با انحراف افکار عمومي سعي دارند فشارها را بر ايران بيشتر کنند تا از حمايت "بشار اسد" منصرف شويم.

سردار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، ادعاي کميته تحريم‌هاي 1737 شوراي امنيت را مبني بر نقض تحريم صادرات اسلحه به کشورهاي منطقه از سوي ايران را تکذيب کرد.

وي هدف از اين گونه ادعاها در رسانه هاي غربي را شانتاژ خبري و توجيه مداخلات مستقيم و خارج از عرف و قائده بين المللي در مسائل سوريه و فرافکني بيش از اندازه دانست.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران اين ادعاي شوراي امنيت را بي تناسب با مواضع بين المللي اين شورا دانست و تصريح کرد: آنها با انحراف افکار عمومي سعي دارند فشارها را بر ايران بيشتر کنند تا از حمايت بشار اسد منصرف شويم که البته اينگونه رفتارها ديگر نخ نما شده است.

گفتني است اخيراً کميته تحريم هاي 1737 شوراي امنيت در گزارشي مدعي شده بود که جمهوري اسلامي ايران 2 بار اقدام به ارسال سلاح به سوريه و يک بار نيز اقدام به ارسال سلاح براي طالبان کرده است.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار