وزیر ارشاد در اختتامیه دهمین جشنواره "قلم زرین":

قلمی که در راه درست باشد قداست خود را دارد

قلمی که در راه درست باشد با توجه به آنکه مدینه فاضله به مدینه علم و دانایی توصیف شده قداست خود را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره قلم زرین عصر روز گذشته مصادف با فرارسیدن روز ملی قلم با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران، محمد حسنی مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی، حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، علی اکبر صادقی رشاد رییس پژوهشگاه اندیشه و فرهنگ اسلامی  و مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تالار اجتماعات انجمن قلم ایران برگزار شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آنکه روزهای قلم و کتاب فرصتی برای پردازش به ادبیات هستند، افزود: روزی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نیز از سال آینده در تقویمها و به بهانه روز تولد مهدی آذر یزدی ذکر میشود البته این روزها نباید در تفویم ها بماند و به آن ها پرداخته نشود.
وی در ادامه درباره آنچه که به صورت شفاهی بیان می شود، گفت:ا ین بیان های شفاهی در اثر گذشت زمان به فراموشی سپرده می شوند اما آنچه نگاشته می شود ماندگار بوده و حلقه واسطه بین نسل ها است و مکان و زمان را درمینوردد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدینه علم و دانایی را توصیفی برای مدینه فاضله دانست و اظهار داشت: هر قلمی که در مسیر درست و ترویج اندیشه های متعالی باشد سوگند خداوند به قلم برای آن ها صدق می کند.
حسینی با تاکید به آنکه قلمی که در مسیر درست باشد قداست خود را دارد،تصریح کرد: مدینه فاضله،مدینه عدل،اخلاق و معنویت،توحید و ایمان ،توسعه و رفاه ،امنیت و آرامش ،وحدت و همبستگی،نشاط،شادابی و امید است.
                                                                                                                                                                                   * بنیاد ادبیات داستانی باید حمایت خود را معطوف به اهالی قلم بکند
همچنین، بهمن دری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از اختتامیه دهمین جشنواره قلم زرین با بیان این تفکر که چند رسالت در برابر و پیش روی اهالی قلم وجود دارد،افزود: بخشی از این رسالات بر عهده انجمن قلم ایران و بخش دیگر آن بر عهده نهادهایی چون معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی در ادامه گفت:امیدواریم که از لحاظ صنفی به اعضای نهادهای فرهنگی رسیدگی شود،فکر میکنم که مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی باید حمایت خود را معطوف به اهالی قلم بخصوص داستان نویسان بکنند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شاید بتوان گفت که بیشترین بخش سخنان مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ پیرامون ادبیات داستانی است.
دری خلا موجود در استانها در باب کشف استعدادهای بالقوه را نکته پایانی سخنان خود دانست و تصریح کرد: در صورت همکاری و هم افزایی انجمن قلم ایران و بنیاد ادبیات داستانی،موجبات بالفعل شدن استعدادهای بالقوه موجود در شهرستانها را فراهم میکند.
لازم به ذکر است که برگزیدگان دهمین جشنواره قلم زرین که از مهمان های دیگر آن می توان به نویسندگان و شاعرانی چون احمد شاکری،محمدرضا سرشار ،محمد میرکیانی،حسین اسرافیلی وعباسعلی براتی پور اشاره کرد ،کتاب قابل تقدیری از سید هاشم حسینی در بخش داستان،اثری با عنوان تو سیب گندم تو خود حوا به قلم محمد مرادی در بخش شعر وکتاب ادبیات داستانی ایران نوشته محمد رضا سرشار در بخش نقد و پژوهش ادبی هستند./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار