شوراي امنيت حمله به صلح بانان در کنگو را محكوم كرد

شوراي امنيت سازمان ملل متحد حملات عليه نيروي سازمان ملل در جمهوري دموکراتيک کنگو را که به کشته شدن يک صلح بان هندي منجر شد، به شدت محکوم کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ شوراي امنيت در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام کرد :« اعضاي شوراي امنيت حملات 5 ژوئيه گروه شورشي ام 23 را به صلح بانان نيروي سازمان ملل متحد در جمهوري دموکراتيک کنگو در منطقه کيووي شمالي به شدت محکوم مي کنند. اين حمله که در بخشي از حمله اي گسترده تر در منطقه انجام شد به کشته شدن يک نظامي هندي سازمان ملل متحد در منطقه بوناگانا و همچنين آواره شدن هزاران غير نظامي و کشته شدن نيروهاي نظامي جمهوري دموکراتيک کنگو منجر شد».

در اين بيانيه آمده است :« اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد با خانواده اين نظامي و همچنين دولت هند ابراز همدردي کردند ».

شوراي امنيت سازمان ملل متحد از دولت جمهوري دموکراتيک کنگو خواست عاملان اين حمله را دستگير و محاکمه کند و از گروه ام بيست و سه و همه گروه هاي مسلح در اين کشور خواست فورا هر گونه خشونت را متوقف کنند.

استان هاي کيووي شمالي و کيووي جنوبي در شرق جمهوري دموکراتيک کنگو صحنه درگيري هاي فزاينده اي بين نيروهاي دولتي و گروه ام بيست و سه بوده است.

اين گزارش مي افزايد ، اين درگيري ها به آواره شدن بيش از يکصد هزار نفر در جمهوري دموکراتيک کنگو منجر شده است و بسياري از آنها به اوگاندا و رواندا گريخته اند.
برچسب ها: کنگو ، صلح بان ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار