جرم دهقان مصاحبه بود؟

قائله ای به قیمت المپیک

سر و صداهای مربوط به تغییر بازیکنان المپیکی تیر و کمان خیلی زود فروکش کرد اما در این میان کسی به این موضوع توجه نکرد که تخلف زهرا دهقان به جز مورد آخر تنها یک مصاحبه بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران صحبت های تمام طرفین دخیل در تیم ملی تیرو کمان را طی چند روز گذشته بدون دخل و تصرف انتقال دادیم اما در نهایت نقدی نیز بر عملکرد مسئولان موقت فدراسیونه تیرو کمان وارد است که آن نحوه برخورد با تمام اتفاقات اخیر و حذف بدون اولیتماتوم کمانداران المپیکی بود و هنوز هم توضیحات ارائه شده در این مورد قانع کننده محسوب نمی شود.

شجاعی سرپرست فدراسیون که در فن بیان با صفایی رییس سابق مجموعه برابری کرده و حتی گاهی از وی نیز پیش می گیرد برخوردهای چهار سال قبل با بازیکنان المپیکی را به نوع دیگری تکرار کرد تا سؤال پیش بیاید که تفاوت فدراسیون فعلی با فدراسیون مورد انتقاد قبلی در کجاست؟

*اشتباه اول، زمان برکناری مربیان کره ای

مربیان کره ای تیم ملی تیرو کمان از همان زمان المپیک، مورد انتقاد کارشناسان بودند و حتی مسئولان فدراسیون آسیایی نیز در اظهارنظرات خود یکی از شروط پیشرفت بیشتر تیر و کمان ایران را در اختیار گرفتن مربیان قوی تر می دانستند با این وجود عمر مربیگری لی و پارک از چهار سال نیز فراتر رفت تا عمر فدراسیون صفایی نیز به پایان رسید.

شجاعی در ابتدای ورود، به تمام کمانداران و از طریق رسانه ها اطمینان داد قصد تغییر در فضای تیر و کمان را ندارد، در حالی که اگر از همان زمان عملکرد مربیان تیم ملی مورد بررسی قرار گرفته و قولی نیز برای تغییر نکردن آنها داده نمی شد شاید شرایط بعدی پیش نمی آمد.

تصمیم گیری و عملی کردن تغییرات کادر فنی تیم ملی ریکرو به دو ماه قبل از المپیک کشیده شد تا بانه ای به دست ملی پوشان که زمان تغییر مربیان مناسب نیست.

از آن زمان بنای ناسازگاری بازیکنان اصلی تیم ملی گذشته شده و به گفته شجاعی 20 گزارش انضباطی از آنها به فدراسیون رسید.

*اشتباه دوم، برخورد دیر هنگام با ملی پوشان

اینکه مسئولان فعلی فدراسیون 20 گزارش از رفتار وزیری و ریاضی مهر دریافت کرده و درست در روز آخر اعلام اسامی به کمیته ملی المپیک با آن برخورد کردند ایراد دوم کار فدراسیون محسوب می شود.

اگر از همان ابتدا برخورد درستی با نفرات مذکور انجام شده و تنبیهات پیش از اتلاف زمان برای آنها در نظر گرفته می شد، هم فرصت جبران پیش می آمد و هم در صورت جواب ندادن تنبیهات و اولیتماتوم ها دلایل کنار گذاشته شدن آنها منطقی به نظر می رسید.

*اشتباه سوم، فرصت ندادن به المپیکی ها

سرمربی تیم ملی تیرو کمان بر اینکه منوچهری نفر دوم رکوردگیری های تیم ملی بوده و ساره اسدی نیز با افت روبرو شده تأکید داشت این به معنی نفر اول بودن دهقان و وزیری در تیم ملی است اما طبق صحبت های شجاعی و کمانداران ناراضی، سرپرست فدارسیون ابتدا بازیکنان شاکی را به فدراسیون دعوت کرده و از آنها خواسته های قبل از المپیک را پرسیده که پس از شنیدن صحبت های همیشگی نامه ای از این بازیکنان دریافت کرده و بدون درنظر گرفته تدابیر بهتر این نامه را در اختیار جراید قرار داد و در جلسه روز بعد نفرات جدیدی برای المپیک معرفی کرد.

در این میان هیچ اخطار نهایی به دو بازیکن شاکی و فرصت پایانی نیز به آنها داده نشد در حالی که شجاعی به سادگی می توانست با خواسته های وزیری و دهقان مخالفت کرده و به آنها اولیتماتومی برای شرکت در تمرینات بدهد.

*گناه زهرا دهقان مصاحبه بود؟

درحالی که تمام موارد انضباطی مطرح شده از سوی سرپرست فدراسیون به پسران ویکرو مربوط می شد وقتی از وی پرسیدیم زهرا دهقان چه خطایی به جز درخواست آخر مرتکب شده بود؟ در کمال تعجب پاسخ داد: دهقان پیش از سفر به آمریکا در مصاحبه ای از نداشتن تجهیزات انتقاد کرده بود!

این موضوع که یک مصاحبه انتقادی از سوی ملی پوشان به چنین تنبیهی منتهی شده و رویای المپیک از آنها گرفته شود نیز جای توجیه چندانی ندارد.

در نهایت هر چند رفتار چند ماه اخیر ملی پوشان ناراضی تیر و کمان به هیچ وجه مورد قبول نیست و حتی در برخی موارد جای دفاع کمتری می گذارد اما حداقل در مورد زهرادهقان که کمتر از ریاضی مهر و وزیری در مقابل رفتن مربیان کره ای واکنش نشان داد تصمیم گرفته شده نا حق به نظر می رسد و سکوت پیش آمده پس از ورود منوچهری و اسدی به تمرینات به معنی تأیید اقدامات فدراسیون موقت تیر و کمان نیست./مح

برچسب ها: شجاعی ، تیرو کمان ، دهقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.