زاهدان /

صادرات از گمركات سیستان و بلوچستان د85 رصد افزایش یافت

ناظر گمركات سیستان و بلوچستان گفت: صادرات كالا از گمركات و بازارچه های مرزی استان طی سه ماه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 85 درصد در وزن و 9 درصد در ارزش رشد داشته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان علیرضا صدری خواه افزود: میزان صادرات كالا در سه ماه گذشته از سیستان و بلوچستان 263 هزار و 846 تن به ارزش 105 میلیون و 980 هزار دلار بوده است.

وی عمده كالاهای صادراتی از سیستان و بلوچستان را در مدت یاد شده 'آهن قراضه، مصالح ساختمانی، قیر، تخم گشنیز، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی' عنوان كرد.

او گفت: میزان واردات كالا از گمركات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در سه ماه نخست امسال 129 هزار و 665 تن به ارزش 225 میلیون و 43 هزار دلار بوده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 35 درصد در وزن و 48 درصد در ارزش كاهش داشته است.

وی عمده كالاهای وارداتی به سیستان و بلوچستان در مدت یاد شده را 'برنج خوراكی، كنجد، لوازم یدكی خودرو، كالاهای صنعتی و خانگی' برشمرد.

ناظر گمركات سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماه نخست امسال 64 هزار و 245 تن كالا به ارزش 51 میلیون و 815 هزار دلار از گمركات استان ترانزیت داخلی شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد در وزن و 17 درصد در ارزش كاهش داشته است.

صدری خواه افزود: همچنین در مدت یاد شده 154 هزار و 190 تن كالا به ارزش 468 میلیون و 775 هزار دلار از گمركات سیستان و بلوچستان ترانزیت خارجی شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد در وزن و 50 درصد در ارزش كاهش داشته است.

وی اظهار داشت: گمركات سیستان و بلوچستان در مدت سه ماه نخست امسال به 155 هزار و 343 مسافر خدمات گمركی ارایه كرده است كه این مسافران از گذرگاههای مرزی میلك و میرجاوه، فرودگاه زاهدان، فرودگاه چابهار و منطقه آزاد چابهار تردد كردند.

وی بیان كرد: هزار و 23 فقره پرونده قاچاق كالا به ارزش بیش از 17 میلیارد ریال طی سه ماه نخست امسال در گمركات سیستان و بلوچستان تشكیل شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد پرونده ها 13 درصد و ارزش آنها 69 درصد كاهش داشته است.

وی افزود: در مدت یاد شده عمده كالاهای قاچاق خروجی از سیستان و بلوچستان 'گازوییل، نفت سفید، بنزین و كود شیمیایی' و عمده كالاهای قاچاق ورودی به استان نیز 'برنج، پارچه، انبه، دام، لوازم و مواد آرایشی' بوده است.

ناظر گمركات سیستان و بلوچستان یادآور شد: این استان دارای 14 نقطه گمركی، هفت گمرك رسمی و هفت بازارچه مرزی فعال است./س
برچسب ها: افزایش ، صادارات ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.