اردبیل/

سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومانی در پایاب سد خداآفرین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 140 میلیارد تومان برای اجرای طرح عظیم ملی پایاب سد خداآفرین در پارس‌آباد سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل داود نجفیان امروز در جریان بازدید از طرح‌های حوزه آب شهرستان پارس‌آباد افزود: با تکمیل این طرح که هم اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مجموعه عظیمی از کار و تلاش برای فعالان بخش کشاورزی فراهم آمده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح ملی نه تنها برای 32 هزار نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی می‌شود بلکه برای هزاران فرد بیکار در منطقه و استان اردبیل در توسعه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

نجفیان افزود: با بهره‌برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین بیش از 65 هزار هکتار از اراضی دشت مغان سیراب شده و یک ظرفیت مناسب نیز در افزایش درآمد کشاورزان و رسیدن به اهداف کلان در این حوزه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تکمیل این طرح را از طرح‌های مهر ماندگار توصیف کرد و گفت: در حال حاضر کانال اصلی این طرح به ظرفیت 60 متر مکعب در ثانیه در شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز در حال اجرا است که با سیراب شدن اراضی پارس‌آباد و بیله‌سوار بخش عظیمی از تحولات کشاورزی رقم می‌خورد/ع.

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، گذاری ، در ، سد ، خداآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.