چگونه می توان از تمام امکانات اندروید استفاده کرد؟

اندروید با وحود در اختیار گذاشتن امکانات فراوان، ولی دسترسی به تمام پتانسیل های آن به راحتی میسر نیست.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، اندروید بر پایه هسته لينوكس است و منبع آن نرم افزارهای آزاد و متن باز می باشد که قابل توسعه توسط مصرف کنندگان آن است در واقع مصرف کنندگان این گونه سیستم عامل ها، سیستم عامل را به گونه ای که نیاز آن ها را برطرف می کنند تغییر می دهند.
 
اندروید نیز از این قضیه مستثنا نيست و گاهی نیاز به تغییر آن بنا به  مصرف می گردد روت کردن روشی مناسب جهت استفاده کامل و بدون محدودیت از سیستم عامل ها است.
یکی از مهم ترین دلایل روت کردن تلفن همراه و تبلت ها تغییر سیستم عامل آن می باشد.
با کمک روت کردن، اندروید تلفن همراه خود را در هر زمان که مایلید می توانید به روز کنید، گاهی نسخه های به روز شده اندروید برای برخی دستگاه ها قابل استفاده نیست که به کمک روت کردن می توان این مشکل را برطرف کرد البته لازم به ذکر جهت استفاده از این توانایی باید بر روی گوش خود یک custom roms نصب کنید که جهت نصب کاستوم رام ها حتماً باید دستگاه روت شده باشد امکان نصب اسکرین شات: به صورت پیش فرض تا اندروید 4 امکان گرفتن اسکرین شات وجود ندارد.
 
غیر فعال سازی نرم افزارهایی که به ازاء کارایی کم شان فضای زیادی را از تلفن همراه می گیرند نرم افزارهایی هستند که شرکت های سازنده تلفن های همراه به صورت پیش فرض بر روی نسخه های اندروید قرار می دهند البته، امکان نصب این گونه نرم افزار ها به روی نسخه های روت شده اندروید در صورت نیاز نیز وجود دارد.
 
برخی نرم افزارها تنها بر روی نسخه های روت شده قابل نصب هستند

به دلیل غیر فعال شدن بسیاری از نرم افزارهای زائد مصرف باتری کاهش می یابد و همچنین فضای تلفن همراه آزادتر می گردد.
 
دسترسی به فایل های سیستم با دریافت یک نسخه پشتیبان از اندروید تلفن همراه اتصال این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانید مشتقات لینوکس را بر روی آن نصب کنید.
 
برخی نرم افزارها به صورت پیش فرض بر روی اندروید وجود دارد که فعالیت کاربران خود را ضبط می کند که با روت شدن دستگاه این نرم افزار ها نیز غیر فعال می گردد.
 
در کنار تمام فواید ذکر شده معایب مخربی نیز همراه باروت شدن به وجود می آید.
 
در صورتی که فرآیند روت شدن به طور کامل و مطابق دستورات انجام نگیرد تلفن همراه تبدیل به یک وسیله بدون کارایی می گردد.
 
در صورت پیش آمدن این وضعیت امکان بازگشت به حالت اولیه وجود ندارد شرکت های ارائه دهنده گارانتی هیچ گونه مسئولیتی را نسبت به ترمیم گوشی آسیب دیده شما نمی پذیرند.
 
در واقع با روت کردن گوشی برگه گارانتی به یک برگه بی ارزش تبدیل می شود.
 
لازم به ذکر است روت کردن برای دستگاه های مختلف متفاوت است جهت روت کردن دستگاه خود حتماً دستور عملی را بر گزینید که دقیقاً برای دستگاه شما نوشته شده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.