خوزستان/عضو کمیسیون انرژی مجلس:

گرد و غبار باعث افزایش مهاجرت اجباری از خوزستان شده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش روزافزون پدیده گرد و غبار باعث افزایش مهاجرت اجباری از خوزستان شده است.



جواد سعدون‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: معضل ریزگردها سال‌های متوالی است که مردم این مناطق را با خود درگیر کرده و با توجه به اقدامات صورت گرفته هنوز راهکاری قطعی برای رفع آن انجام نشده است.

وی افزود: مطمئناً ادامه این روند به فرار سرمایه‌گذاران و بی‌رغبتی آنها در مناطقی نظیر آبادان را رقم می‌زند و این امر مساوی با جلوگیری از توسعه و عمران و آبادانی شهرمان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در این راستا اقدامی فراملی صورت گیرد زیرا این روند در صورت تداوم طولانی علاوه بر سلامت شهروندان، سد پیشرفت و تعالی بخش‌های مختلف شهری است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ دیپلماسی و مجلس باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه نسبت به رفع این معضل اقدام کنند، گفت: در چنین شرایطی که سلامت افراد هر لحظه با بروز گرد و غبار تهدید می‌شود اقدام به مهاجرت واکنشی طبیعی است.

سعدون‌زاده همچنین عنوان کرد: بسیاری از شهروندان به دلیل وجود این پدیده در منطقه دست به مهاجرت اجباری زده و ادامه این روند برای منطقه نه به صلاح و نه خوشایند است.

وی با بیان اینکه این منطقه سال‌های سال درگیر جنگ تحمیلی بوده است، بیان کرد: امروز باید بیش از پیش زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را در منطقه فراهم کرد زیرا آبادان را باید با همت و تلاشی مضاعف به جایگاه واقعی‌اش رساند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر در این راستا راهکاری کارآمد ارائه و ساکنان مناطق درگیر این معضل از آن رهایی یابند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.