طلا در سراشيبي سقوط

مبادلات امروز بازار طلا با روند نزولي همراه شد و بهاي هر مثقال در نتيجه افت 27 توماني دلار 5.100 تومان كاهش يافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بازار داخل بعد از افت بهاي طلا در روز قبل، امروز با وجود ثبات بهاي جهاني طلا تنها به دليل بازيگر اصلي اين بازار يعني دلار با كاهش 5100 توماني، هر مثقال طلا را با بهاي 316300 تومان به فروش رساند.

بنابراين گزارش در بازار هاي جهاني قيمت طلا در پايان معاملات هفتگي منتهي به روز شنبه به علت افزايش احتمال حركت صعودي اقتصاد آمريكا با كاهش 25 دلار و 10 سنتي نسبت به 24 ساعت قبل از آن برروي نرخ 1.583 دلار و 40 سنت بسته شد.

اين گزارش حاكي است، در همين راستا هر گرم طلاي 18 عيار هم بدون اجرت ساخت با افت 1.180 توماني و با بهاي 73.010 تومان فروخته شد.

شايان ذكر است، به نقل از فاكس فكتوري كارشناسان بر اين عقيده هستند كه اطلاعات مربوط به نرخ بيكاري آمريكا در ساعت 17 پنجشنبه اين هفته تكميل خواهد شد كه تأثير مستقيمي در تصميم گيري بانك مركزي آمريكا خواهد داشت كه اگر نرخ بيكاري بر آمريكا افزايش يابد شرايط اقتصادي در اين كشور وارد بحران تازه اي خواهد شد كه مي تواند بانك مركزي آمريكا را مجبور به كاهش نرخ بهره بانكي و خريد اوراق قرضه دولتي كند كه در اين صورت بانك مركزي مجبور به افزايش سطح نقدينگي خواهد شد و در نتيجه افزايش ميزان تورم و همچنين افزايش بهاي انس طلا را به دنبال خواهد داشت./عب

برچسب ها: طلا ، اونس ، سرپائینی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.