گلوبال ريسرچ:

چرا هيچ تحريمي بر ضد آمريکا اعمال نمي شود؟!

پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم ريچارد بکر آورد "چرا با وجود سابقه بلند مدت و خونين جنايات آمريکا بر ضد صلح هيچ تحريمي بر ضد اين کشور اعمال نمي شود ؟

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛طي چند دهه گذشته ، آمريکا گاهي از طريق شوراي امنيت سازمان ملل متحد ، گاهي با هماهنگي متحدان امپرياليست خود و گاهي با اعمال تحريم هاي خود ، بر ضد برخي کشورها عمل کرده است.
براي مثال علت ظاهري براي تحريم ايران،برنامه هسته اي اين کشور است که به ادعاي آمريکا و متحدانش،تلاشي براي دستيابي به سلاح هسته اي است.اين در حالي است که هيچ مدرکي در اين خصوص وجود ندارد و دولت ايران بارها چنين ادعاهايي را رد و بر صلح آميز بودن ماهيت برنامه هاي هسته اي خود تاکيد کرده است.
برخي از کشورها تحت اين تحريم ها از جمله کوبا دهه ها دوام آورده اند.
نقض حقوق بشر ، نبود دموکراسي ، تجاوزات نظامي ناقض قوانين بين المللي و اقدامات تروريستي ، برخي از بهانه هاي آمريکا براي توجيه اين تحريم ها بوده است.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد در سال 1990 ميلادي عراق را تحريم کرد که در واقع آمريکا در پس پرده اين تحريم ها قرار داشت.اين تحريم ها سيزده سال به طول انجاميد و جان يک ميليون عراقي را که نيمي از آنها کودکان زير پنج سال بودند ، گرفت.بهانه اصلي براي اعمال اين تحريم ها،حمله عراق به کويت در اوت سال 1990 ميلادي پس از مناقشه بلند مدت بين دو کشور بود.
پس از بيرون راندن عراق از خاک کويت و پس از بمباران اين کشور توسط آمريکا که اغلب تاسيسات زير بنايي غير نظامي اين کشور را ويران کرد تحريم ها همچنان اجرا شد.بهانه جديد براي ادامه اين تحريم ها ، ادعاي آمريکا درباره وجود سلاح هاي کشتار جمعي در عراق بود.
در سال 2003 ميلادي ، آمريکا به بهانه وجود چنين سلاح هايي به عراق حمله و اين کشور را اشغال کرد که به قيمت جان يک ميليون عراقي و هزاران آمريکايي تمام شد.دست کم چهار ميليون و پانصد هزار عراقي بي خانمان شدند و جامعه عراق از هم پاشيد.هزاران عراقي در زندان ها شکنجه شدند.اين قضيه درباره جنگ آمريکا در افغانستان نيز صدق مي کند.

علاوه بر اين روزانه شمار زيادي نيز در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان کشته مي شوند.

در دهه 1990 ميلادي علاوه بر تحريم عراق شاهد بمباران و محاصره اقتصادي يوگسلاوي سابق و در دهه 1980 ميلادي شاهد حمله و مداخله در آمريکاي مرکزي و حوزه کاراييب بوديم.

پيش از اينها نيز رويکرد مشابهي در قبال ويتنام ، شيلي ، کره ، جمهوري دومينيکن ، هاييتي ، کنگو ، ايران ، گواتمالا و غيره اعمال شد که تاريخ خونين بلند مدتي را رقم زد.

جايي که آمريکا موفق به سرنگوني حکومت هاي انقلابي و مترقي شد ، حکومت هاي ديکتاتوري روي کار آمدند.
هيچ يک از کشورهاي قيد شده آمريکا را تهديد نکردند يا تهديدي براي اين کشور نبودند و در واقع مي توان گفت اغلب اين جنگ ها و مداخله ها ، نقض آشکار قوانين بين المللي بر ضد صلح بود.

آمريکا صدها ميليارد دلار کمک مالي و مقادير زيادي کمک نظامي به رژيم اسراييل براي کشتار فلسطيني ها کرد.
آمريکا از اغلب رژيم هاي سرکوبگر و ضد دموکراتيک در جهان مانند عربستان سعودي و رژيم هاي مشابه در خاورميانه حمايت کرد.

و البته ، آمريکا که هزاران کلاهک هسته اي دارد تنها کشوري است که از اين سلاح ها استفاده و شهرهاي هيروشيما و ناکازاکي را ويران کرد و جان صدها هزار غير نظامي ژاپني را در روزهاي پاياني جنگ جهاني دوم گرفت.

با اين اوصاف ، چرا هيچ تحريمي بر ضد آمريکا اعمال نمي شود؟!!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار