آيا كاوشگر مريخ حيات را خواهد يافت؟ +فيلم

كاوشگر كنجكاوي ناسا يك ماه ديگر بر روي سياره مريخ فرود خواهد آمد و كار خود را براي يافتن نشانه هايي از حيات آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ناسا كاوشگر كنجكاوي را 26 نوامبر 2011 (5 آذر 1390) به سمت مريخ ارسال كرد. اين فضاپيما هم‌اكنون در حال سفر به سوي مريخ است و حدود يك ماه ديگر در دهانه گيل مريخ فرود مي‌آيد.كاوشگر كنجكاوي به محض فرود، كار جست‌وجو براي يافتن نشانه‌هاي حيات در زمان گذشته يا زمان حال را آغاز مي‌كند و طي 23 ماه يا حدود يك سال مريخي، آب‌وهوا و زمين‌شناسي مريخ را بررسي مي‌كند.

هنگامي كه فضاپيماي آزمايشگاه علمي مريخ ناسا 15 مرداد در اين سياره سرخ فرود بيايد، يا همه چيز درست است و كاوشگر با موفقيت فرود مي‌آيد و كارش را شروع مي‌كند يا اينكه بخشي نادرست كار مي‌كند كه در اين حالت ميلياردها دلار و ‌هزاران ساعتي كه براي طراحي و ساخت اين كاوشگر صرف شده است، بر باد مي‌رود.

كنجكاوي به گونه‌اي طراحي شده كه در اين فرود سخت و دشوار با استفاده از مجموعه‌اي از مانورهاي بسيار پيچيده خودش را هدايت كند.

خودرو كيورياسيتي 7/2متر طول و ۹۰۰كيلوگرم وزن دارد و شامل۸۰كيلوگرم دستگاه‌هاي علمي است. اين كاوشگر تقريبا هم‌اندازه يك خودرو سواري معمولي (مانند پرايد) است. كنجكاوي روي سطح مريخ، مي‌تواند از موانعي تا ارتفاع ۷۵سانتي‌متر عبور كند. در حالت جهت‌يابي اتوماتيك نيز مي‌تواند با بيشينه سرعت ۹۰متر در ساعت حركت كند، البته سرعت ميانگينش حدود ۳۰متر در ساعت است.




برچسب ها: کاوشگر ، مریخ ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
میلاد سلطانی
۱۳:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
خیلی متشکر
بسیار فیلم زیبا و کاملیه!
آخرین اخبار