اميريان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

آسيب‌شناسي جريان 18 تير از بروز مجدد آن جلوگيري مي‌کند

دبير دفتر تحکيم وحدت گفت: آگاهي جنبش دانشجويي آسيب‌ها را به حداقل رسانده و امكان هر گونه سوءاستفاده دشمن را از بين خواهد برد.

مهدي اميريان دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم آسيب‌شناسي دقيق در جريانات سال 78 و فتنه 88 گفت: آنچه مسلم است در هر دو اين جريان، سرويس جاسوسي دشمن و تلاش براي نفوذ در جريان‌هاي سياسي كشور به همراه غفلت برخي عوامل داخلي و ضيافت برخي معاندين، موجي براي برهم خوردن نظام وامنيت عمومي كشور شد.

دبير دفتر تحكيم وحدت با بيان اينکه بديهي است كه دشمن براي به سرانجام رساندن اهداف پليد خود از دانشگاه به عنوان يك نهاد موثر در جامعه و عرصه سياسي و فرهنگي، سواستفاده کند، گفت: آگاهي جنبش دانشجويي موجب مي‌شود آسيب‌ها به حداقل برسد و امكان سوءاستفاده از دشمنان گرفته شود.

اميريان به تمايز ميان منتقدين و معاندين اشاره كرد و گفت: مسئولين بايد ميان منتقدين و معاندين تفاوت قائل شوند چرا كه گروه معاند با حاكميت ديني و كليت نظام مخالف هستند گروه اندكي اند كه بيشتراز 3 يا 4 درصد ازجامعه را نيز شامل نمي‌شوند.

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت با بيان اينکه برخي افراد با روحيه آرمان‌خواهانه به انتقاد از شكاف ميان وضع مطلوب و وضع موجود پرداختند، تصريح کرد: نبايد به خواسته‌هاي منتقدان دلسوز بي‌توجهي كرد. چرا كه بي توجهي به خواسته‌هاي منتقدين باعث سوءاستفاده دشمنان خواهد شد.

اميريان در ادامه با اشاره به عوامل موثر در جلوگيري از جريانات سال 78 و فتنه 88 در كشورخاطرنشان كرد: بالا بردن ظرفيت‌هاي قانوني براي بيان رويكرد ،نقدپذيري و هوشياري بيشتر سرويس‌هاي امنيتي از جمله عوامل تاثير گذار است مي‌شود.

وي ورود جنبش دانشجويي به دايره قدرت را بدترين آفت آن دانست و افزود: در سال هاي 78 ليدرهاي جنبش‌هاي دانشجويي وارد دولت شدند و همين امر موجب فراهم شدن بستر سوءاستفاده براي جريانات قدرت شد.

دبيرتحکيم وحدت اضافه کرد: نفوذ برخي جريانات به روحيه آرمان‌خواهانه جنبش دانشجويي يکي از عوامل سوءاستفاده دشمن از اين پتانسيل بي نظير بود. 

اين فعال دانشجويي به تقويت بنيان فكري دانشجويان اشاره كرد و افزود:‌ ايجاد فضاي قضاوت و تشكيل كميته‌هاي گفتگو به دور از هيجانات مي‌تواند از بروز چنين جرياناتي جلوگيري كند.

اميريان با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص ايجاد فضاي تضارب آرا و تشكيل كرسي‌هاي آزادانديشي گفت:‌اجرايي شدن مطالبه رهبري مي‌تواند فضاي اعتدال و عقلانيت را در جريان سياسي كشور به وجود خواهد آورد.

وي در پايان خاطرنشان کرد:‌ جنبش دانشجويي بايد با حفظ استقلال خود به تقويت بنيه فكري خود بپردازد تا بتواند در عرصه هاي سياسي اجتماعي خود به ايفاي نقش كليدي خود بپردازد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار