زاهدان /

اختصاص 96هزار هكتار از اراضی سیستان و بلوچستان به كشت گندم و جو

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری بیش از 96 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان به كشت گندم و جو اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان 'علیرضا دهمرده' افزود: سالانه 220 هزار تن محصول گندم و جو از زمین های كشاورزی سیستان و بلوچستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح آمارگیری محصولات زراعی گندم و جو همزمان با سراسر كشور در سیستان و بلوچستان خبر داد.

و گفت: طرح آمارگیری محصولات زراعی گندم و جو طی یك ماه با حضور كارشناسان در 26روستا واقع در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درمی آید.

,وی اظهار داشت: با اجرای طرح آمارگیری گندم و جو، میزان تولید، سطح زیر كشت و هزینه های مرتبط با كاشت و برداشت این محصولات مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: مسوولان بخش كشاورزی سیستان و بلوچستان با بررسی نتایج حاصل از اجرای طرح آمارگیری تصمیمات لازم در ارتباط با افزایش یا كاهش سطح زیر كشت دو محصول گندم و جو و نیاز به جایگزینی كشت محصولات جدید را در استان اتخاذ خواهند كرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح آمارگیری محصولات زراعی گندم و جو، دوره آموزشی دو روزه ویژه آمارگیران، بازبینان و ناظران اجرای این طرح با حضور 45 نفر در زاهدان در حال برگزاری است./س

برچسب ها: کشت ، گندم ، جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.