در مراسم افتتاحيه هفته هنر استان سيستان و بلوچستان؛

حسيني:شهداي سيستان و بلوچستان بيانگر وفاداري به آرمان هاي اسلامي هستند

شهادت بسياري از دلير مردان سيستان و بلوچستان بيانگر وفاداري و تعهد آن ها به آرمان ها و نظام اسلامي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحيه هفته‌ هنر استان سيستان و بلوچستان با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين عباس دانشي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و هنرمندان استان سيستان و بلوچستان شب گذشته در برج آزادي برگزار شد.

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بيان تبريك ايام شعبانيه گفت: مردم ايران و تهران نيازمند آشنايي با آداب و رسوم، فرهنگ و جاذبه هاي گردشگري هر استان هستند تا هنرمندان با استان سيستان و بلوچستان و سابقه پنج هزار ساله‌ي اين استان آشنا شوند.

وي ادامه داد: اورامان نمونه يك شهر باستاني در اين استان است و همچنين نخستين رصد خانه ايران متعلق به  اين ديار نيز از ويژگي هاي آن است.

حسيني ضمن اشاره به حضور مفاخر بزرگ در سيستان و بلوچستان، تصريح كرد: فردوسي در شاهنامه خود شخصيت هاي كتاب از جمله رستم را به دليل روحيه‌ي دلاوري اين ديار، به استان سيستان و بلوچستان نسبت داده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: ايرانشهر يكي از شهرهاي سيستان و بلوچستان از ناشناخته هاي اين استان بود كه با حضور علما باعث پيوند اهل سنن و شيعه در اين شهر شد.

حسيني خاطرنشان كرد: 2800 شهيد استان سيستان و بلوچستان نشانگر وفاداري آن ها به نظام اسلامي است و هوشياري آن ها نسبت به سودجويان باعث كاهش اختلافات و مشكلات اين استان شده است.

حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه‌ مراسم گفت: هفته هاي هنر مسير را براي آشنايي با هر استان كوتاه كرد و نگاهش نسبت به استان ها كامل تر شده است به طوري كه بازنمايي مناسبي براي قشر جديد نشان بدهند.

وي ادامه داد: مردمان سيستان و بلوچستان را با دلاوران و نامداران اين استان و مقاومت آن ها شناختيم و آن ها را به دليل دلير مردي شان پيشتازان انقلاب اسلامي ياد مي‌كنند.

معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: هفته هنر اداي دين به آثار هنري سيستان و بلوچستان است و همچنين فضاي معنوي كه بتوان تصويري كوچك از هنر ايران را نمايان كنيم.

شاه ‌آبادي تصريح كرد: هفته هاي هنر تجليل از هنرمندان و بررسي دغدغه هاي آن ها از نزديك است و  امروز ديگر هنر تنها وسيله اي براي سرگرمي نيست بلكه وسيله اي براي رسيدن به آرمان هاي بزرگ فرهنگي است.

در پايان مراسم حجت الاسلام و المسلمين عباس دانشي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان گفت: هنر چند هزار ساله مردمان باصفا، پيشينه پرشكوه و شهيدان پرآوازه بيانگر ويژگي هاي استان سيستان و بلوچستان است.

وي ادامه داد: هنرمندان سيستان و بلوچستان با وجود اينكه از پايتخت دور هستند اما دلداده‌ي عرصه هنر و هفته هاي هنر هستند.

در پايان مراسم سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از بزرگان سيستان و بلوچستان از سه كتاب فصل اين استان رونمايي كردند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار