سرانجام بعد از 4ماه تاخيرتصويب شد؛

افزایش 20درصدي تعرفه هاي درماني در سال 91

بعد از 4 ماه پیگیری بالاخره تکلیف تعرفه ها مشخص شد که نتیجه آن افزایش 20درصدي تعرفه ها در سال 91 است.

دکترامامي رضوی معاون درمان وزارت بهداشت درگفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود: خوشبختانه با توافقی که بین وزارت بهداشت و رفاه صورت گرفت افزایش تعرفه های امسال در بخش دولتی وخصوصی نسبت به سال 90 بیست درصد تعیین شد.


وی با اشاره به اینکه البته این توافق باید مصوب دولت شود گفت: معمولا اجرای رشد تعرفه ها با توجه به میزان ا ثرگذاری تورم برای بخش سلامت صورت می گیرد.


البته باید توجه داشت که خدمات تخت روز از بیشترین اثر پذیری را از بحث رشد تورم دارد که میزان رشد آنها بیشتر و در بخش جراحی K کمتر خواهد بود.

امامی رضوی عنوان کرد: این افزایش بیست درصد در خدمات ارائه شده در تهران خواهد بود چون اثر پذیری از دو بخش دارد یعنی افرادی که در بخش خصوصی مطب دارند هزینه های مطب آنها هم افزایش پیدا کرده است.


وی با اشاره به اینکه با کسانی که بیش از تعرفه ی اعلام شده وجه دریافت کنند برخورد جدی خواهد شد اظهارداشت: بازرسان ما در دانشگاه های علوم پزشکی اعمال تعرفه ها را رصد جدی می کند.


 معاون درمان ادامه داد: باید توجه داشت که میزان افزایش تعرفه در هر استان نسبت به سال قبل اتفاق می افتد که حداکثر میزان رشد در بخش خصوصی در استان تهران است در استان ها میزان تعرفه متفاوت است در واقع هئیت متشکل از نماینده استاندار، رئیس حوزه هماهنگی نظام پزشکی استان، و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان میزان افزایش تعرفه را مشخص می کند.

وی ادامه داد: اگر پزشکی از میزان تعرفه اعمال شده در هر جایی طخدی کند به کمیسیون ماده 11 معرفی می شود و موظف است که وجه اضافه دریافت را به فرض برگرداندو بر اساس قانون با آن برخورد می شود.

امام رضوی افزود: موضوع مهم دیگر عدم رعایت تعرفه ها و افزایش وجوه بیش از مقدار اعلام شده است که این تخلف در مورد حق الزحمه جراحی و اقدامات تشخیصی درمان همچون آندوسکوپی و کولونوسکوپی بارز است.که رسیدگی به این تخلف خارج از دستور کمیسیون 11 بوده و به صورت ویژه به آن پرداخته می شود. در واقع علاوه بر برگرداننده پول تنبیهات جدی برای فرد خاطی دیده شده است.


معاون درمان وزارت بهداشت یاد اور شد: که در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است که از مجلس بخواهد که برای اینگونه تخلفات تنبیهات جدی را درنظر بگیرد.


وی خاطر نشان کرد: پس از تصویب مقدار افزایش تعرفه ها توسط دولت سریعا این افزایش به مراکز درمانی ابلاغ می شود ولی اجرا آن از ابتدای امسال است. در واقع مراکز درمانی می توانند با ارائه صورت حساب ماباالتفاوت این چهار ماه را دریافت کنند البته در خصوص فرانشیز و پرداخت نقدی که مردم از جیب خودشان پرداخت کرده اند این ضرر متحمل خود مردم شده است.


***برخورد جدی با پزشکان با شماره حساب کارمی کنند


معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که یکسری از پزشکان برای عمل های جراحی شماره حساب به بیمار داده تا حق الزحمه عمل مربوطه را جداگانه به حساب شخصی پزشک واریز کند عنوان کرد در سال 89 یک ابلاغیه از معاونت درمان به بیمارستان ابلاغ کردیم که تمامی وجوه حق الزحمه پزشکی ودرمان باید در صورت حساب بیمارستان ذکر شود که در غیر این صورت تخلف صورت می گیرد و بیمارستان و پزشک باید جوابگو باشد.

*** با اعلام تعرفه ها سرانه درمان پزشک خانواده روستایی و شهری نیز افزایش می یابد


وی در خصوص سرانه درمان اظهار داشت: سرانه درمان در پزشک خانواده روستایی و شهری متفاوت است یعنی از سرانه بیمه درمانی متفاوت است در واقع سرانه درمان پزشک خانواده روستایی سال گذشته 18 هزار تومان بود ولی سرانه درمان در پزشک خانواده شهری به تعداد نفرات حساب می شده که این مبلغ 1750 تومان بوده است که امسال این مبالغ افزایش می یابد.


وی ادامه داد: سرانه برای بخش درمان در سال گذشته 9350 تومان بوده که امسال با رشد 20 درصدی این مبلغ چیزی حدود 1100 تومان افزایش پیدا می کند.


وی خاطر نشان کرد: خدماتی که توسط بیمه های پایه ارائه می شود کم است واقعیت این است که نگرانی مردم از خدمات مربوط به مسائل دندانپزشکی است که بیشترین پرداخت را از جیب مردم دارد و بیمه ها زیر بار تحت پوششان نمی رود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار