در ادامه تمرین تاکتیکی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)

یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی ارتش در مناطق عملیاتی مستقر شدند

در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح تحت فرماندهی کنترل و هدایت عملیاتی ستاد قرارگاه فرعی تمرین تاکتیکی منطقه پدافند هوایی شمال غرب در منطقه رزم به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

این گسترش در جهت تقویت شبکه راداری و سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی زمین به هوا که به دست متخصصان جوان صنایع نظامی کشورمان بهینه سازی و تولید شده است انجام شد.

امیر شاهرخ شهرام سخنگوی این تمرین تاکتیکی گسترش سامانه‌های متنوع فریب موشکی و توپخانه‌ای و اجرای عملیات روانی را از دیگر بخش‌های قابل توجه این مرحله از تمرین تاکتیکی برشمرد و افزود: تا این لحظه کلیه مراحل این تمرین تاکتیکی متناسب با طرح‌های و دستور العمل‌هایی اطلاعاتی و عملیاتی پیش بینی شده با موفقیت کامل به اجرا در آمده است.

همچنین در ادامه این مرحله از تمرین تاکتیکی دیده‌بان‌های بصری- هوایی مستقر در منطقه رزم شمال‌غرب کشور اعم از دیده‌بان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی به سرعت در مناطق تعیین شده گسترش یافته و مستقر شدند.

این نیروهای دیده‌بانی شامل هزاران نفر هستند که در لایه‌های مختلف و در بیش از 50000 کیلومتر از منطقه رزم شمال‌غرب کشور بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی مناطق جانمایی شده و وظیفه ارسال اطلاعات درباره وضعیت هر شیء پرنده در آسمان جمهوری اسلامی ایران را به مراکز کنترل منطقه‌ای و در نهایت شبکه‌ یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافندی را بر عهده دارند.

اطلاع از سرعت گسترش و میزان آمادگی و هماهنگی دیده‌بان‌های بصری با سامانه‌های راداری و نیز ارتباط آنها باشبکه یکپارچه پدافند هوایی از جمله مهترین محورهای مرحله دوم این تمرین تاکتیکی در نوبت صبح بود.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار