رئيس دانشگاه تهران؛

فرهنگ سازی عامل مهمی در موفقیت مدیریت پسماند است

اولین نشست تخصصی مدیریت پسماند، بازیافت و بایوس با حضور رئیس دانشگاه تهران در سالن الغدیر دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، در این نشست که با هدف مدیریت پسماند، توجه دادن مردم و مسئولین به محل چالشهای مربوط به خصوص چالشهای مدیریتی برگزار شد فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از مسائل مهم جوامع امروزی مسئله مدیریت پسماند هاست و یکی از مباحث استراتژیک مدیریت پسماند پیشگیری است که بهتر از درمان است یعنی جلوگیری از تولید پسماند که ممکن است اجتناب ناپذیر باشد و در ادامه کاهش و استفاده مجدد از پسماندهای تولید شده است.
 
وی افزود: متاسفانه به دلیل الگوگیری نادرست از کشورهای دیگر و عدم هماهنگی فرهنگ باعث شده مردم صدمات زیادی به طبیعت و محیط زیست وارد کنند که البته با مدیریت درست می توان از همان طبیعت تخریب شده استفاده کرد و خسارات و هزینه های ناشی از آن را برگرداند.
 
رئیس دانشگاه تهران در ادامه به مبحث فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی پیش نیاز بحث مدیریت پسماند است و تا زمانی که فرهنگ تفکیک و مدیریت پسماند در بین مردم نهادینه شود طرح پسماند نیز موفق نخواهد بود.
 
خروجی نشست تخصصی مدیریت پسماند ورودی دومین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند است.
 
دکتر امیری دبیر علمی اولین نشست تخصصی مدیریت پسماند، بازیافت و بایوس ادامه داد: فلسفه وجودی این نشست یک هدف مهم دارد آن مدیریت صحیح پسماند در کشور و استفاده درست از مواهب و نعمت های الهی است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه قرار است در آبان ماه امسال دومین نمایشگاه پسماند و بازیافت در نمایشگاه بین المللی برگزار شود خروجی این نشست می تواند ورودی مناسبی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی باشد.
 
وی در خاتمه افزود: این نشست دارای 5 پانل تخصصی است که شامل پنل پسماندهای عادی، شهری، روستایی و نخاله های ساختمانی پنل مدیریت پسماندهای عفونی و پزشکی
پنل مدیریت پسماندهای نفت، گاز و پتروشیمی، پنل مدیریت پسماندهای صنعتی ، معدنی و خودرو و پنل مدیریت پسماندهای بیومس، کشاورزی و فرآورده های تجدید ناپذیر است که با حضور اساتید و مسئولین مربوط برگزار می شود. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار