آخرين اظهارات شمقدري در رابطه با مواضع حوزه هنري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

هدف حوزه هنري ايجاد چالش در سينما است

هدف حوزه هنري نشان دادن ضعف از جانب مديريت سينما است؛درحالي كه خود به گونه‌اي باعث ايجاد چالش در اين زمينه است.

جواد شمقدري،رئيس سازمان سينمايي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص اختلافات حوزه هنري و وزارت ارشاد در زمينه اكران فيلم‌ها گفت:گروهي تنها قصد ايجاد چالش‌هاي جديد براي سازمان سينمايي و وزارت فرهنگ و ارشاد را دارند و هر روز با بهانه‌هاي جديد،برنامه اي مستمر براي اين ارگان‌ها دارند.
وي افزود:تامدتي مباحث "خانه سينما" را با يك چالش جدي مطرح كردند و امروز هم كه بحث اكران توسط يك نهاد انقلابي مثل حوزه هنري به چالش كشيده شده و مباحث زيادي پيرامون آن ايجاد شده است.
شمقدري ادامه داد:البته واضح بود كه اين مسئله خيلي زود به سامان مي‌رسد؛چراكه در پشت آن چيز متقني نيست و ما هم تقاضاي يك جلسه كارشناسي داديم تا بدانيم حرف اصلي آنها چيست كه تا امروز اين اتفاق صورت نگرفته و بيشتر در فضاي رسانه‌اي صحبت‌هايي مطرح شده است.
وي عنوان كرد:اين مسئله از نظر ما تمام شده و با گذشتن از حق اوليه خود نشان داديم كه برايمان مهم است كه سينما ادامه پيدا كند.
شمقدري عنوان كرد:اما حوزه هنري با اتمام اين مسئله،گويا دست برنمي‌دارد و در روزهاي ديگر با عنوان جديدي ايجاد چالش مي‌كند.
وي درخصوص هدف حوزه هنري از ايجاد اين چالش‌ها گفت:هدف حوزه هنري اين است كه بگويند اين مديريت هر روز ايجاد مسئله و نابساماني مي‌كند،در حالي كه اين برعكس است و اين مسائل و اتفاقات از سوي خود حوزه هنري ايجاد مي‌شود.
وي تاكيد كرد:‌به هر حال ما همان مسيري را كه سالها سينماي ايران رفته طي مي‌كنيم و همچنين قصد اصلاح اين مسير را داريم و در همين زمينه هم اتفاقات بسيار مثبت و خوبي افتاده است.
شمقدري بيان كرد:در صورت لزوم،شاخص ها و گزارشاتمان را ارائه خواهيم داد تا از اقدامات اين مديريت در حوزه سينما آگاهي  يابيم.
وي ادامه داد:اما گروه‌هاي مخالف هرروز با ايجاد مسئله و چالش در اذهان عمومي و مسئولان قصد دارند كه بگويند اين افراد به دليل دارابودن مشكل هر روز در سينما شاهد مسئله هستيم.
وي افزود:به هرحال اين مسئله نياز به يك هوشمندي همراه با اطلاع‌رساني دارد كه سعي مي‌كنيم تا حد نياز به اين مسائل دامن نزنيم؛ولي به ناچار دربرخي مواقع مجبور به اطلاع‌رساني هستيم واگرنه ترجيح به سكوت مي‌دهيم.
وي درخصوص صحبت‌هاي خود خطاب به "مومني شريف" كه گفته بود "افرادي از خانه سينما در حوزه هنري فعاليت مي‌كنند"،اظهار داشت:"مومني شريف" متذكر شد كه اين افراد هيچ مسئوليتي در حوزه هنري ندارند و در حالي كه اين افراد با داشتن مسئوليت تدبير و تصميم‌سازي مي‌كنند در صورت ادامه‌ي حوزه هنري به اين رويه،ما مجبوريم اسم اين افراد را بياوريم./ه
برچسب ها: هدف ، حوزه ، هنری ، ایجاد ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.