آشنايي با استاديوم هاي المپيك 2012؛

استخر ورزش هاي آبي در انتظار ورزشكاران

قرار است ورزش هاي المپيك در مركز ورزش هاي آبي المپيك پارك برگزار شود اين مجموعه يكي از مكان هاي منحصر به فرد المپيك 2012 لندن است.


 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  مركز آبي المپيك در جنوب شرقي المپيك پارك و مانند دروازه ورودي المپيك پارك عمل مي كند و ساختماني دائمي با بخش هاي موقتي است كه توسط يك طراح تحسين بر انگيز بين المللي به نام زاها هديد (  Zaha hadid)  طراحي شده است در رقابت هاي شنا، شيرجه و شناي همزمان در اين مركز و مسابقات واترپلو در محوطه واترپلو درمجاورت مركز آبي برگزار مي گردد تا بهترين استفاده از فضاي موجود بعمل آيد.
 همچنين بعضي از امكانات مانند محوطه رسانه ها، يكترينگ، حراست و ... مشترك مي باشد
 شناي ماراتن نيز در   Hyde ponk در مركز لندن برگزار خواهد شد ساخت و ساز مركز آبي طبق برنامه در ژولاي 2008 آغاز شده و در ژولاي 2011 به اتمام رسيد.
 محوطه واترپلو داراي دو استخر موقت خواهد بود طراحي اين مكان به خوبي پيش رفته و مكمل سبك معماري مركز آبي است.
 Serpentineدر Hyde ponk   در ياچه اي است كه براي فعاليت هاي اوتات فراغت مورد استفاده قرار مي گيرد و جايگاه باشگاه معروف شناي  serpetine مي باشد جايي است كه مسابقات ماراتن 10 كيلو متر در آن برگزارخواهد شد.
 اين گزارش حاكي است: مركز ورزش هاي آبي المپيك پارك در رشته شنا با ظرفيت 17000 نفر و با مساحتي 2 كيلو متر و 4 دقيقه از دهكده المپيك ، و بخش واترپلو كميته المپيك پارك در رشته واترپلو با ظرفيت 5000 نفر با فاصله اي 2 كيلو متر و 4 دقيقه از دهكده المپيك قرار گرفته است.
 همچنين مكانHyde ponk   در رشته  شنا ماراتن  با ظرفيت 3000 نفر در مساحتي 16 كيلومتر و 27 دقيقه از دهكده  المپيك جاي گرفته است.

 * اماكن تمرين رشته هاي آبي

 مركز تمرين ورزش هاي آبي در شمال المپيك پارك واقع شده است و داراي 5 استخر موقت مي باشد 13 نسخه شناي 50 متري، يك استخر ويژه براي واترپلو و استخر ويژه ديگري براي شناي همزمان مركز آبي بازي هاي المپيك بعد از اتمام بازي ها به امكاناتي براي عموم مردم، مدارس و باشگاه ها همين طور نخبگان اين رشته تبديل مي شود درياي موقت آن برداشته مي شود و مي تواند ظرفيت بيشتري براي مسابقات مهم داشته باشد.
 گفتني است،  مدير برنامه هاي ورزش هاي آبي بر عهده كار لوت نيكل   (charlo   tte oneill) است./ق


 

برچسب ها: ورزش های ، آبی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.