شمسايي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

نقادي وظيفه جنبش دانشجويي است/هر نقدي را توهين تلقي نکنيم

معاونت سياسي بسيج دانشگاه علامه طباطبايي گفت: معتقديم نبايد به بهانه نقد به کسي توهين کرد؛ اما هر نقدي را هم نبايد توهين تلقي کنيم.

رامين شمسايي معاونت سياسي بسيج دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ درباره جايگاه نقد دانشجويي در فضاي کشور، اظهارداشت: در چند سال اخير شاهد يک فضاي تند و بسته نسبت به انتقادهاي دانشجويي هستيم.

وي با اشاره به اينکه برخلاف انتظار، برخورد با رسانه هايي که عقبه دانشجويي دارند، با شدت بيشتري صورت مي گيرد، گفت: جرم اين رسانه ها عمدتا نقادي به سران قوا و نمايندگان مجلس بوده و ما انتظار نداريم اينها به عنوان نمايندگان ملت با تنگ نظري با انتقادها روبرو شوند.

شمسايي با بيان اينکه اگر نقد دانشجويي پيگردهايي از قبيل زندان و مجازات سنگين نقدي يا توقيف داشته باشد،‌ قطعا به روح حيات و نشاط جنبش دانشجويي لطمه خواهد زد، اظهارداشت: اگر به جايي برسيم که انتقادها با برخورد شديد امنيتي مواجه شود، بديهي است که بعد از مدتي روح آرمانگرايي و نقادي از جنبش دانشجويي گرفته مي شود که اين پديده مطلوبي نيست.

عضو تبيين مواضع بسيج دانشجويي با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه دهيم آزادي بيان براي طيف حزب اللهي يک آرمان دست نيافتي شود، بيان داشت: عملکرد اشتباه برخي مسئولان نيروي حزب اللهي در دانشگاه را به جايي رسانده که آزادي بيانشان را از دست داده اند و بايد بدانند که عملکرد تنگ نظرانه آنها با آرمان هاي نظام و مانيفست انقلاب اسلامي در تضاد است.

وي گفت: معتقديم نبايد به بهانه نقد به کسي توهين کرد؛ اما هر نقدي را هم نبايد توهين تلقي کنيم. چرا که نقد اميرحسين ثابتي يک نقد کاملا دانشجويي بوده و در واقع خروجي عملکرد مسئولان منجر به چنين ديدگاهي شده است و اين به معناي توهين نيست که يک دانشجو را به خاطر آن سه ماه در زندان نگه دارند.

شمسايي در پايان خاطرنشان کرد: اگر برخي مسئولان فکر مي کنند با اين برخوردها جنبش دانشجويي و خاصه بسيج دانشجويي از آرمانخواهي و نقادي خود دست مي کشد، اين فرض اشتباهي است. چرا که ما نسبت به مسئولان نقد مي کنيم و مردانه هزينه آن را هم متقبل مي شويم.
برچسب ها: شمسایی ، بسیج ، علامه ، نقد ، توهین ، ثابتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار