رئيس كميته داوران فدراسيون تكواندو:

فرصت حضور در هيئت ژوري المپيك از دست داديم

رئيس كميته داوران فدراسيون تكواندو گفت: داوران ايراني فرصت حضور در هيئت ژوري مسابقات تكواندو المپيك لندن را در هنگام انتخاب داوران المپيكي از دست دادند.

 سيروس رضايي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنگام انتخاب داوران المپيكي در كمپ فدراسيون جهاني فرمي درا ختيار داوران قرار گرفت كه بر اساس آن، آنها مي توانستند داور مسابقه يا هيئت ژوري را انتخاب كنند و داوران ايراني هم دوست نداشتند در بخش ژوري شركت داشته و شانس خود را امتحان كنند و فكر مي كردند حضور در بخش ژوري چندان  داراي اهميت نيست.
 وي افزود: متاسفانه در مسابقات تكواندو  و المپيك نماينده اي  از ايران در بخش ژوري حضور ندارد در صورتيكه اين بخش بسيار مهم و تاثير گذار در مسابقات است و داوران ايراني در اين مورد هوشمندانه عمل نكرده اند حضوردر بخش ژوري و بازبيني فيلم مسابقات كار بسيار سختي است در مسابقات قهرماني آسيا در ويتنام  مسئوليت بازبيني فيلم بازي ها را بر عهده  داشتم كه كار بسيار سخت و حساسي بود اما اين بخش جايگاه بالايي دارد و يك نفر به جاي همه تيم داوري تصميم گيري  مي كند.
 رضايي گفت:  داوران ايراني فرصت حضور در بخش ژوري را از دست دادند و فكر مي كردند حضور در اين بخش كاري بيهوده است فردي كه در بخش بازبيني فيلم مسابقه قرار مي گيرد علاوه برآنكه بايد به تمام مسائل فني آشنا بوده تسلط خوبي نيز بايد به زبان انگليسي داشته باشد.
 وي افزود: در حال حاضر تسلط به زبان انگليسي براي داوران بسيار مهم بوده  و يكي از فيلتر هاي كميته داوران براي انتخاب نفرات است فعلا برنامه اي براي اعزام داوران به مسابقات برون مرزي نداريم اما بر اساس ليست زمان بندي شده اي داوران را در آينده به مسابقات مختلف بر اساس آشنايي آنها به زبان ا نگليسي و توانمندي هايشان اعزام مي كنيم.
 رضايي درمورد برنامه هاي كميته داوران  گفت: انتخاب داوران با توجه به ترافيك بازي هاي داخلي امسال كار بسيار سختي است مسابقات المپيك لندن را پيش رو داريم و قضاوت خوب داور ايراني حاضر در لندن كيفيت داوران ايراني را بالا مي برد هر چند كه كيفيت قضاوت داوران ايراني مشخص است.
 وي تصريح كرد: استقبال از مسابقات ليگ زياد شده بنابر اين برنامه ريزي بسيار خوبي براي انتخاب داوران در اين بخش صورت گرفته تا كيفيت قضاوت ها كنترل شود با توجه به حجم بالاي مسابقات درخواست  براي كيفيت قضاوت هاي خوب نيز بالا مي رود.
وي در خصوص اعزام داور المپيكي كشورمان به المپيك لندن گفت: شهرام اربابي تنها نماينده داوران تكواندو ايران در المپيك 2012  است و حدود دو هفته ديگر عازم لندن مي شود ومسابقات  تكواندو و المپيك نيز از بيستم مرداد آغاز خواهد شد وي در چند دوره مسابقات داخلي قضاوت كرده است
رضايي افزود: پس از ماه رمضان انتخاب مدرسان جديد در بخش مبارزه با  دعوت از بهترين ها صورت مي گيرد تا تعداد مدرسان را افزايش د هيم./آق
برچسب ها: المپیک ، لندن ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار