تداوم اجرا خواسته يا ناخواسته باعث تنوع مخاطب مي‌شود و با افزايش سئانس‌هاي اجرا ،هزينه‌ها و وقت صرف شده تامين مي‌شود.

ابوذر چهل اميراني،بازيگر و كارگردان و نويسنده تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص تاثير تئاتر در جامعه گفت:ازنظر من تئاتر به طوركلي در جامعه باعث فرهنگ سازي مي‌شود و تاثير فوق‌العاده‌اي در جامعه دارد و ازطريق نمايش اين امكان فراهم مي‌شود تا خيلي از مفاهيم و موضوعات را به مردم آموزش دهيم.
وي در ادامه افزود:تاثير نمايش از نظر من؛از ساعت‌ها سخنراني در بين مردم بيشتر و بهتر است چون مردم با تماشاي نمايش خود را جاي كاراكتر مي‌گذارند و در آن شرايط قرار مي‌گيرند.
چهل اميراني ادامه داد:وقتي بازيگراني بازي مي‌كنند در واقع به مردم اين آموزش را مي‌دهند كه وقتي مشكلي سرراه‌ آن‌ها سبز مي‌شود،چه‌راه‌هايي براي رفع آن وجود دارد.به عنوان مثال برنامه‌هايي راجع به زلزله داريم كه شايد به حدكافي مردم پسند نباشد؛چون مردم زياد به سمت سخنراني و همايش و غيره نمي‌روند.
وي در ادامه گفت:‌مخاطب تئاتر خياباني صددرصد عموم مردم هستند،در صورتي كه تئاتري كه در سالن به اجرا درمي‌آيد؛نود درصد آن هنرمندان و 10 درصد عموم مردم را شامل مي شود كه اين موضوع مي‌تواند يكي از دلايلي باشد كه تئاتر خياباني تاثيرش بيشتر است.
چهل اميراني در ادامه درخصوص دستمزد عوامل تئاتري خاطرنشان كرد:‌ميزان دستمزد‌ها جاي تاسف دارد؛چراكه وقتي گروه نمايشي وقت مي‌گذارد و تمرين مي‌كند،نتيجه آن اجراي محدود و دستمزد كم است.
اين بازيگر و كارگردان تئاتر اظهارداشت:بازيگران تئاتر خيلي مورد توجه قرار نمي‌گيرند و اين در صورتي است كه هنرمندان تئاتري براي القاءيك موضوع به مخاطب انرژي زيادي صرف مي‌كنند.
وي در ادامه تصريح كرد:من براي جشنواره دفاع مقدس سه ماه تمرين كردم،در صورتي كه ما دو تا اجرا بيشتر نرفتيم؛چون بيشتر از آن مجوز ندادند و مبلغي كه براي كار دريافت كرديم متعلق به همان دو تا اجرا بود.
چهل اميراني گفت:به عنوان كسي كه در عرصه تئاتر تجربه كسب كردم؛معتقدم به جاي افزايش دستمزدها مسئولين ما را در زمينه اجراي مداوم حمايت كنند؛به طور مثال به جاي دو هفته اجرا، سه ماه اجرا داشته باشيم كه اين موضوع از چند لحاظ مفيد خواهد بود.
وي افزود:با اين كار؛اول اينكه مسئولين هدف خود را به سمع و بصر مردم رساندند و بعد اينكه قشر متنوع‌تري از مردم آن را مي‌بينند و در ادامه اينكه هزينه‌ها و زماني كه گروه تئاتري براي تمرين و آماده‌سازي صرف مي‌كنند تا حدودي جبران مي‌شود و بعد ديگرش،گروه‌هاي تئاتري به صورت مستمر و بدون وقفه در حال كار هستند./ه
برچسب ها: تداوم ، اجرا ، عوامل ، تاثیرگذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Singapore
محمد بیهقی
۰۰:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۱
عالي بود
آخرین اخبار