شهرکرد /

بیماران ام اس استان چهارمحال و بختیاری در انتظار حمایت

بیماری ام اس در سال های اخیر افراد زیادی را در استان چهارمحال و بختیاری از پا انداخته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئیس انجمن حمایت از بیماران خاص استان چهارمحال و بختیاری ، گفت : در سالهای اخیر سن مبتلایان به این بیماری در استان تغییر کرده است و مبتلایان به بیماری ام اس در رده سنی 10 تا 40 سالگی قرار دارند .
معمار زاده با اشاره به اینکه 786 بیمار مبتلا به ام اس عضو این انجمن هستند ، افزود: آمار بیماران این استان بیشتر از افراد زیر پوشش انجمن است چرا که بسیاری از بیماران مبتلا به ام اس دوست ندارند کسی از بیماری آنها مطلع شود .
وی گفت: علل بروز بیماری ام اس ناشناخته است و با وجود داروها و روش های درمانی مؤثری که امروزه کاربرد دارد اما درمان قطعی برای این بیماری هنوز کشف نشده است .
به گفته معمار زاده علائم اولیه بیماری ام اس شامل اختلالات عصبی ، کاهش دید ، خستگی و دردهای جسمی ، گرفتگی ماهیچه ها و اختلال در تکلم است که در صورت پیشرفت این بیماری ، فرد توانایی راه رفتن را از دست می دهد و فلج می شود .
وی با اشاره به اینکه بیماری ام اس در زنان جوان بیشتر مشاهده می شود ، گفت : 60 درصد مبتلایان به ام اس در استان چهارمحال و بختیاری را زنان تشکیل می دهند .
معمار زاده افزود: بیماری ام اس بیماری شایع دستگاه عصبی است که هر سال بر تعداد مبتلایان به آن افزوده می شود ، لذا برنامه ریزی برای پیشگیری و مقابله با آن ضروری است ./س

برچسب ها: ام اس ، حمایت ، مبتلا ، فلج ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
سلام .میشه سایت انجمن بیماران ام اس شهرکرد,را واسم بفرستید.
بهترین متخصص مغز و اعصاب مربوط؟؟