دست واسطه ها را در كشاورزي كوتاه كنيم

با گذشت 4 ماه از سال توليد ملي هنوز بستر مناسبي براي رونق فعاليت هاي بخش كشاورزي فراهم نشده است.

واحدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: نبود كارگر در هنگام برداشت، نداشتن تجهيزات مناسب مانند(تراكتورهاي جديد) ندادن كود شيميايي و به بهانه ي ضرر داشتن براي زمين و ارزان خريدن محصول توسط واسطه ها با توجه به هزينه هاي هنگفت نام برد.

وي ادامه داد: از جمله مشكلات و موانع در بخش كشاورزي است براي اينكه بتوانيم در بخش كشاورزي موفقيتي را كسب كنيم بايد آموزش هاي لازم را در كنار امكانات مناسب در اختيار كشاورزان قرار دهيم و از تجارب كشورهاي صنعتي در راستاي توسعه ي رونق كشاورزي استفاده كنيم.

وي خاطر نشان كرد: با يك برنامه ريزي دقيق چند ساله و نظارت دائم دراين بخش مي توانيم بهترين و با كيفيت ترين محصول را در اختيار مصرف كننده قرار دهيم به طوري كه بايد نيازها را شناسايي و با توجه به آن، توليدات خود را افزايش دهيم.

واحدي گفت: نقش واسطه ها در اين امر بسيار چشمگير است كه مي توان با نظارت اين موضوع را كنترل كرده به عنوان مثال جو را به قيمت ارزان از كشاورز مي خرند و با قيمت هنگفت به كشاورز مي فروشند كه بسيار ناعادلانه است.

وي درپايان گفت: با از بين بردن نگراني فروش محصول كشاورزان و دراختيار گذاشتن امكانات و تجهيزات لازم در اختيار آنها ما مي توانيم علاوه بر توليد و برطرف كردن نياز داخلي در امر صادرات موفق باشيم./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار