مشهد/قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد:

اختصاص دوهزار ميليارد ريال براي اجراي برنامه هاي قرآني در کشور

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس دفترهماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني کشور از تصويب دو هزار ميليارد ريال براي اجراي برنامه هاي قرآني در کشور خبر داد.

حجت الاسلام حمید محمدي در گفت و گو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام اين خبر افزود: در سال جاري بيش از سه هزار برنامه در شوراي عالي فرهنگ توسعه قرآني تصويب شده است که توسط سازمان هاي مختلف اجرا مي شود.

وي گفت: نظارت و ارزيابي بودجه ياد شده توسط دبيرخانه شورا صورت مي گيرد و نسبت به اين مباحث حساسيت ويژه اي خواهد داشت.

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهارکرد: تلاش مي کنيم تا برنامه ها و طرح هاي ملي کلان قرآني را که تاکنون اجرا نشده است از طريق همين اعتبار اجرايي کنيم.

وي از شکل گيري ستاد راهبري طرح حفظ ملي قرآن کريم در راستاي تحقق تشکل ۱۰ ميليوني حافظان قرآني (که خواست مقام معظم رهبري است) خبر داد و افزود: ستادهاي حفظ در وزارت آموزش و پرورش، نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شکل گرفته و به دنبال تحقق آن هستند و تلاش مي کنيم فرمايش هاي «معظم له» در حوزه توليد جنبش نرم افزاري و توسعه نظريه پردازي در حوزه قرآن کريم در نمايشگاه بين المللي قرآن و ساير سازمان ها و زير مجموعه هاي آن به صورت جدي محقق شود.

محمدي گفت: ۳۰۰ نمايشگاه قرآني در ماه رمضان و غير ماه رمضان در سراسر کشور در حال برگزاري داريم که يکي از آن ها نمايشگاه بين المللي مشهد مقدس است /س


برچسب ها: قائم ، مقام ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.