شمقدري در برنامه سينمايي هفت:

حوزه هنري شهامت اعلام اسامي فيلم ها را نداشت

بارها از حوزه هنري خواستيم كه اسامي 15 فيلمي كه تمايل اكران ‌آن ها را نداشت اعلام كند اما حوزه هنري شهامت نداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي، شب گذشته مهمان برنامه سينمايي هفت بود.

شمقدري با  اشاره به تابعيت از كلام و سخن رهبري افزود: همه ما تابع ولايت و رهبري هستيم كلام رهبري حجت است.

شمقدري با اشاره به اينكه من به مفهوم ارزش ها و اصول هايي كه به آن متصل بودم تغيير نكردم گفت: سينماي دفاع مقدس در دوره اصلاحات مورد اصابت تير خلاص قرار گرفت و از آن دوره به بعد فيلم هايي ساخته شد كه به نقد دفاع مقدس پرداخت.

وي در ادامه افزود: سال 79 يا 80 فيلم دفاع مقدس نداشتيم اما در حال حاضر تلاش مي‌كنيم كه در اين حوزه فعال باشيم.

وي در خصوص اختلافات اخير اين سازمان با حوزه هنري گفت: برخي از اعتراضاتي كه به اكران فيلم ها شده خوب است اما روش آن نادرست است حوزه هنري و سازمان سينمايي با هم غريبه نيستند اين دو مي‌توانستند با هم به راحتي ارتباط برقرار كنند و شرط و شروط بگذارند.

شمقدری در ادامه افزود: حوزه هنري اعلام كرد كه ما 15 فيلم را اكران نخواهيم كرد كه اين اشكالاتي ندادر، بالاخره از ديد حوزه هنري 15 فيلم مشكل داشت.

وي در اين خصوص تصريح كرد: ما حتي بارها از حوزه هنري خواستيم كه اسامي اين 15 فيلم را اعلام كند اما حوزه هنري شهامت اعلام كردن را نداشت.

وي با اشاره به اينكه حوزه هنري سعي در اكران، فيلم هاي ارزشي دارد گفت: حوزه هنري تلاش زيادي در اكران فيلم هاي ارزشي دارد و ما اعلام مي‌كنيم  حوزه هنري در موضع خود بماند و عقب نشيني نكند اما اين مسئله ديگر نيازي به نمايش ندارد و بايد حوزه هنري اقدام كند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود: حوزه هنري اعلام مي‌كند من 90 سال دارم و حق انتخاب دارم ما اين حق را تائيد مي‌كنيم اما حرفمان اين است كه بايد ضابطه مند و قانون مند رفتار كرد.

وي در خصوص برنامه هاي سازمان سينمايي گفت: تا پايان ارديبهشت آينده 50 سالن به سالن هاي كشور اضافه خواهد شد.

وي در ادامه افزود: سه سال قبل گفتند سينماي ايران مرد، من مهر 88 آمدم تا آن زمان 30 فيلم پروانه ساخت گرفته بود.

وي در ادامه گفت: سال گذشته سينماي ايران نسبت به ارزش هاي فرهنگي ارتقا پيدا كرده است.

شمقدري در اين خصوص اظهار داشت: قرار بود در ايران 100 سالن سينمايي ساخته شود اما در آنجا كه احداث سالن نياز به بودجه دارد ما 200 سالن كه امكان نمايش فيلم را ندارند مجهز مي‌كنيم و حتي در شهرستان ها هم سالن هايي در دست احداث داريم.

وي در پايان افزود: با توجه به امكان پخش فيلم ها به صورت ديجيتال و رعايت مورد كپي كردن، در سالن ها يك سيتم ديجيتال نصب خواهد شد به نظر مي‌رسد بتوانيم بين 100 الي 200 سالن موجود است اما بايد تلاش كنيم اين سالن ها را به سالن سينمايي تبديل كنيم./ی2
برچسب ها: شمقدری ، سینما ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.