غلامرضا معصومي:

بداهه نوازي ريشه در خلاقيت‌هاي ذهني دارد

ريشه بداهه نوازي در خلاقيت‌هاي ذهني هنرمند است و هنرند بداهه نواز به لحاظ تكنيكي بايد به مرحله تكامل،خلاقيت ذهني و تبحر در شناخت سازهاي موسيقي رسيده باشد.

غلامرضا معصومي،استاد ويولن و موسيقي كودكان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:هنرمند بداهه نواز به لحاظ خلاقيت ذهني بايد به تكامل رسيده باشد و به لحاظ فني در مرحله‌آي از نوازندگي باشد كه در بداهه نوازي قوي باشد و حتي در بداهه نوازي سازهاي ديگر نيز تبحر داشته باشد و اصول آهنگسازي را بداند.
وي خاطرنشان كرد:آثار موسيقي قديمي كه به صورت بداهه اجرا شده و در تاريخ موسيقي همچنان باقي مانده،به دليل الهاماتي بوده كه زنگ و بوي فرازميني داشته و شايد دليل ديگر آن بوده كه تنها را نمي‌نوشتند.
اين استاد ويولن افزود:موسيقي‌اي كه نتهاي  آن از قبل نوشته شود به شكل صنعتي ساخته مي‌شود؛اما آهنگي كه زاييده هيجانات و احساسات آهنگساز باشد در بداهه نوازي جايگاه خوبي دارد اما موسيقي‌اي كه با تصنيف نتها نواخته شود و الهامات در آن نقشي ندارد محبوبيت كمتري نسبت به بداهه نوازي دارد.
وي در پايان گفت:بسياري از هنرمندان،آثار موسيقيدان‌هاي بزرگ را به شكل تم انتخاب مي‌كنند و با بداهه نوازي تغييراتي در اجراي قطعات به وجود مي‌آورند كه شيوه جالبي در تقويت بداهه نوازي است./ه
برچسب ها: بداهه ، نوازی ، ریشه ، خلاقیتهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار