مسابقات کاراته بزرگسالان آسیا - تاشکند

کاراته کاهای ایرانی رقبای خود را شناختند

پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان نمایندگان کاراته ایران در بخش بزرگسالان رقبای خود را شناختند.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در یازدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، 249 کاراته کا از 25 کشور آسیا حضور دارند که کاراته کاهای ایرانی در دو بخش کاتا و کومیته حریفانشان را شناختند.

در وزن منهای 55 کیلوگرم که با حضور 17شرکت کننده برگزار می شود سعید حسنی پور با محمد کاشف از پاکستان مسابقه می دهد و در صورت پیروزی به مصاف برنده افغانستان و سری لانکا می رود. در این گروه سون چن چائو دارنده برنز مسابقات قهرمانی آسیا از چین به همراه کاراته کاهایی از اندونزی، ویتنام و عربستان حضور دارند.

در وزن منهای 60 کیلوگرم با 19 شرکت کننده، سعید علیپور در گروه B مبارزات این وزن در گام اول باید با اسکوف دیک بوجان از ازبکستان دیدار می کند. در این گروه غلاوه بر دارخان آسابیلف نایب قهرمان جهان در سال 2008 و نایب قهرمان آسیا در سال 2009، کاراته کاهایی از افغانستان، تاجیکستان، اردن و هند حضور دارند.

در وزن منهای 67 کیلوگرم حامد زیگساری در بازی نخست با فهد الخاتمی دارنده برنز آسیا از عربستان دیدار می کند. در این گروه اردن، افغانستان، هند، قزاقستان، سوریه و عباس سعدی قهرمان آسیا در سال 2011 از پاکستان دیگر رقبای زیگساری هستند. در این وزن 22 کاراته کا شرکت دارند.

در وزن منهای 75 کیلوگرم که با حضور 20 کاراته کا برگزار می شود، محمد هادی داود آبادی پس ا زیک دور استراحت با برنده کویت و افغانستان دیدار می کند.چین، هند، ماکائو، اردن، قرقیزستان، پاکستان و ویتنام دیگر کاراته کاهای شرکت کننده در این وزن هستند.

در وزن منهای 84 کیلوگرم که به همراه وزن منهای 67 کیلوگرم با 22 کاراته کا بیشترین شرکت کننده را دارد، علی فداکار پس از استراحت در دور نخست با برنده قرقیزستان و تایلند مبارزه می کند.در این گروه کاراته کاهای تاجیکستان، پاکستان، هند، چین تایپه، ازبکستان، مالزی و ماکائو حضور دارند.

در سنگین وزن(84+ کیلوگرم) ذبیح اله پورشیب در گروهی مبارزه می کند که 14 شرکت کننده دارد. پورشیب در نخستین دیدار با محمد فدایی از افغانستان پیکار می کند و در مبارزه دوم با برنده ازبکستان و هند مسابقه خواهد داد. حریف ازبک رستم آشورف نام دارد، همان کاراته کایی که سال گذشته در فینال مسابقات آسیایی از پور شیب شکست خورد و نقره گرفت. اردن، هنگ کنگ و تایوان دیگر حریفان پورشیب در این وزن هستند.

در کاتای انفرادی که داود شاهچراغی با قرعه سختی روبرو شده است. وی در نخستین مبارزه با حریف ژاپنی دیدار می کند . در گروه شاهچراغی که در گروهB مبارزه می کند امارات نایب قهرمان آسیا در سال 2011، ماکائو، هند، سوریه، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان و عربستان صعودی شرکت دارند. در این گروه 22 کاتارو حضور دارند.

در کاتای تیمی که 12 تیم شرکت دارند، تیم ایران در بازی اول با هند مسابقه می دهد و سپس به مصاف کویت خواهد رفت. ژاپن،هنگ کنگ و مالزی در این بخش شرکت دارند.

در کومیته تیمی هم ایران با هند مبارزه می کند و در صورت پیروزی با قزاقستان روبررو می شود، هنگ کنگ، تاجیکستان، کره جنوبی، اندونزی، کویته، ژاپن و تایلند نیز در این گروه هستند. در این بخش 19 تیم حضور دارند.

گفتنی است مسابقات کاتای تیمی، کومیته تیمی و کاتای انفرادی در روز آخر برگزار می شود./آق
برچسب ها: کاراته ، تاشکند ، قرعه کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار