آمادگی شهرکهای صنعتی براي استقرار واحدهای آلاینده انتقالی از شهرها

معاون عمران ومحیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد:شهرکها و نواحی صنعتی آمادگی کامل جهت استقرار واحدهای آلاینده انتقالی از شهرها را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جعفر صادقی  درگردهمایی معاونان عمران و محیط زیست شرکت شهرکهای صنعتی  ایران اظهار داشت: یکی از اهداف شهرکها و نواحی صنعتی‌، تمرکز صنایع در یک منطقه به منظور حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست و ارائه خدمات متمرکز زیست محیطی به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی است.

وي ادامه داد: این موضوع ضمن کمک به حفظ محیط زیست و بهبود هوای شهرها‌، صرفه جویی فعالیتهای زیست ‌محیطی نظیر احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی‌و احداث فضای سبز پیرامونی را نیز به دنبال دارد.

معاون عمران ومحیط زیست سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران  افزود: با توجه به مجموعه فعالیتهای در دست اقدام و سیاستهای جدید سازمان در راستای کیفی سازی ارائه خدمات به متقاضیان‌، هم اکنون شهرکها و نواحی صنعتی آمادگی کامل جهت استقرار واحدهای آلاینده انتقالی از شهرها ‌دارند.

 صادقی یکی از مشکلات سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران طی سالهای اخیر را تامین امکانات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز تا ورودی شهر‌کها عنوان کرد و گفت:تامین این امکانات مرتبط با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است اما سایر عملیات عمرانی همچون زیرسازی، روسازی، شبکه‌های داخلی آب، برق، گاز‌، فاضلاب‌، تصفیه خانه‌ها، مخازن و که در حیطه وظایف  زیرمجموعه صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  قراردارد با مانع جدی رو به رو نیست.

 وی ادامه داد: تامین آب‌، برق و گاز تا ورودی شهرکهای صنعتی به میزان مورد نیاز همواره از سختترین بخش‌های ایجاد شهرکهای صنعتی بوده و تاکنون  اعتبارات مربوطه این بخش از اعتبارات پیش بینی شده در تبصره ذیل ماده26 قانون چهارم برنامه توسعه تامین شده است.

 صادقی با بیان اینکه این اعتبارات برای کل کشور و تعداد انبوه شهرکهای صنعتی بسیار ناچیز بوده است، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌ جاری با تدبیر هیات دولت و براساس مصوبه ای که در سال 89 به تصویب رسید ، پیش‌بینی اعتبارات امکانات زیربنایی   به عهده دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرکهای صنعتی در مواجهه با قانون هدفمندی یارانه‌ها از بهترین شرایط عرصه‌های صنعتی برخوردار هستند‌.

 صادقی ایده تشکیل شهرکهای صنعتی  با این تعداد انبوه و گستردگی کم نظیر را توصیف کرد و  گفت:   شهر کهای صنعتی در راستای تحقق اصل اقتصادی «صرفه‌های حاصل از مقیاس» معنا پیدا می‌کنند‌ و بهینه‌ترین پهنه صنعتی برای استقرار صنایع کوچک است.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد : با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها نقش و جایگاه شهر‌کهای صنعتی پررنگ تر شد.

 وی افزود: به دلیل سهولت دسترسی به امکانات زیربنایی و کاهش هزینه‌های تامین شهرکهای صنعتی و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده ما شاهد استقبال روزافزون متقاضیان جهت استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور هستیم.

 صادقی با بیان اینکه درخصوص گازرسانی به شهر‌کهای صنعتی از دوسال پیش پروژه‌های گازرسانی در اولویت قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: امروز 86 درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده، در شهرکها و نواحی صنعتی کل کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند .

 وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی که با شرکت ملی گاز ایران به عمل آمده ، مقرر شده تا با یک برنامه زمان‌بندی چهار مرحله‌ای بقیه شهرکها و نواحی صنعتی نیز گازرسانی شوند‌.

 صادقی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال به پوشش 92 درصدی واحدهای به بهره‌برداری رسیده کل کشور نائل شویم‌./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار