رئیس جامعه تورگردانان ایران:

بودجه توسعه گردشگری نباید صرف حقوق کارمندان میراث فرهنگی شود/400 ميليارد تومان عوارض خروجی براي توسعه‌ گردشگري است نه حقوق كارمندان

رييس جامعه‌ تورگردانان ايران خواست تا 400 ميليارد توماني كه به‌ عنوان عوارض خروج از كشور گرفته مي‌شود، در قالب صندوق حمايت از توسعه‌ صنعت گردشگري در اختيار اين صنعت قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم پورفرج در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که عصر یکشنبه  در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد گفت: سالانه 400ميليارتومان به‌عنوان عوارض خروج از كشور گرفته مي‌شود. ما چند سال پيش با نمايندگان مجلس گفتگو و حتی تفاهم كرديم  كه اين پول به صندوق حمايت از توسعه‌  صنعت گردشگري واريز شود. پيشنهاد و طرح آن را هم داديم و قبول شد. حالا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد روي اين موضوع نظارت و نه دخالت کند.
وي ادامه داد: ما تلاش كرديم براي نمايشگاه‌هاي خارجي بودجه بگيريم، ولي حالا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نمايشگاه‌ها را برگزار مي‌كند. پس لطفا پول عوارض را كه قرار شده بود در صندوق حمايتي قرار گيرد و توسط بخش خصوصي و با حمايت بخش دولتي هزينه شود، در مسير اصلي خود قرار دهيد.
وی اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سال گذشته از اين پول 10ميليارد تومان و امسال هم 45ميليارد تومان را گرفته است. اين پول را نداده‌اند كه حقوق كارمندان را بدهند. اين پول براي توسعه‌ صنعت گردشگري است و معني آن، پرداخت حقوق كارمندان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيست.
پورفرج تأكيد كرد: اين پول را بايد براي ساخت هتل‌ها و زيرساخت‌ها خرج كرد و بخشي از آن را به تبليغات اختصاص داد. با اين 400ميليار تومان سالانه مي‌توان بسياري از مشكلات صنعت گردشگري را در كمترين زمان ممكن حل كرد. حتی اگر 50 درصد آن را هم اختصاص دهند، خيلي از مشكلات حل مي‌شود.
وي گفت: به نظر مي‌رسد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصلا ياد اين جريان نبوده است. اجازه دهيد اين پول به چرخه‌ي صنعت گردشگري وارد شود.
رييس جامعه‌ تورگردانان ايران بيان كرد: اميدوارم با تشكيل صندوق حمايت از صنعت گردشگري و اختصاص 200ميليارد تومان از پول عوارض خروج از كشور به اين صندوق، بسياري از مشكلات حل شود.
مدیرعامل جامعه تورگردانان ایران افزود: حدود 5 - 6 سال پیش با اعضای جامعه تورگردانان، نمایندگان مجلس، کمیسیون گردشگری و روسای سازمان این موضوع را مطرح کردیم که سازمان میراث فرهنگی می تواند سالانه از 400 میلیارد تومان عوارض خروج از کشور سهمی داشته باشد و آن را به صندوق حمایت از توسعه گردشگری واریز کند. این طرح را پیشنهاد دادیم و تا حدودی مقبول واقع شد.
وی تصریح کرد: اگر هر کدام از همکاران ما در آژانس های مسافرتی با مشکل تردد اتوبوس های توریستی برخورد کردند سریعا آن را به جامعه تورگردانان اطلاع دهند چون طبق تفاهمنامه انجام شده نباید مشکلی برای تردد اتوبوسها در جاده های کشور بوجود بیاید.
رئیس جامعه تورگردانان،به بازارهای هدف جدید گردشگری اشاره کرد و افزود: هفته گذشته با معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی تفاهم کردیم که تا پایان سال 8 کشور دیگر از کشورهای هدف به ایران بیایند. در آینده نزدیک نام این کشورها را اطلاع خواهیم داد.
وی همچنين اظهار كرد: هفته‌ پيش با معاون گردشگري به تفاهم رسيديم كه تا پايان سال، از پنج كشور دنيا توراپراتورهايي را با هدف آشنايي با ايران بياوريم.
پورفرج در ادامه از برنامه‌ريزي براي حضور در 23 نمايشگاه بين‌المللي سخن گفت و افزود: تعدادي از اين نمايشگاه‌ها، در بازارهاي سنتي و تعداد ديگري در بازارهاي جديد هستند؛ اما يك مشكل وجود دارد و آن اين است كه تا كنون وضعيت زمين غرفه‌هاي ايران در هيچ‌ يك از اين 23 نمايشگاه مشخص نشده است. ما براي گرفتن زمين غرفه  ايران در نمايشگاه گردشگري آلمان يك هفته بيشتر وقت نداريم، اگر اقدام نكنيم، دوباره بايد زمين دورافتاده‌اي را با قيمت بالا اجاره كنيم و همان اتفاق سال پيش تكرار مي‌شود.
وی تصریح  كرد: هنوز نمي‌دانيم شرايط ما براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي چگونه خواهد بود. اين در حالي است كه تورگردانان بايد به اين نمايشگاه‌ها بروند، پس لازم است بودجه‌اي تعريف شود و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حمايت كند.
پورفرج  به برخي چالش‌هاي تورگردانان براي ورود گردشگر اشاره و اضافه كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بخش خصوصي را رها مي‌كند و آن‌ها هم مجبورند با گمرك و نيروي انتظامي درگير شوند. البته نيروي انتظامي در چند سال اخير خيلي كمك كرده است.
وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند از عهده صنعت گردشگری برآید چون این صنعت یک صنعت فرابخشی است./ر
برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، حقوق ، صندوق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار