ياسوج/

كنفرانس 'شیر مادر'در شهرستان گچساران برگزار شد

همزمان در آستانه روز جهانی شیر مادر كنفرانس علمی،آموزشی یك روزه شیر مادر با حضور مسوولان شبكه بهداشت و درمان و بیمارستان های'بعثت 'و 'شهید رجایی' و جمعی از پزشكان اطفال در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج، در این كنفرانس كه روز یكشنبه در سالن اجتماعات بیمارستان 'بعثت'صنعت نفت گچساران برگزار شد به بازآموزی فواید شیر مادر، نحوه آموزش زمان و تغذیه مكمل با شیر مادر، مشكلات بخش زایمان و مادران باردار آموزش لازم ارائه شد.
رییس مركز بهداشت گچساران در این همایش گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی آگاهی درستی از مزایای شیر مادر در دسترس عموم نبود به همین دلیل مصرف شیر خشك در سراسر كشور بسیار بالا بود كه به بركت نظام جمهوری اسلامی با آموزش صحیح مادران شیر مادر بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
دكتر'ستار اسدپور' اظهار داشت: با وجود اینكه آمار شیر خوار تغذیه كننده از شیر مادر در شهرستان گچساران بهتر از سایر نقاط استان كهگیلویه و بویراحمد است اما هنوز قانون انحصاری تغذیه شش ماه نخست با شیر مادر و تغذیه مكمل همراه شیر مادر تا دو سالگی به صورت كامل اجرا نمی شود.
وی قانون مرخصی شیر برای زنان شاغل در ادارات را از جمله قوانین حمایتی از مادران و نوزادان بیان كرد و گفت : این طرح بصورت یك قانون در كشور ما اجرا می شود .
به گزارش باشگاه خبرنگاران ياسوج، كنفرانس یكروزه' شیر مادر' با همت مركز بهداشت درمان شهرستان گچساران و مشاركت پرسنل و متولیان زنان و زایمان و تغذیه كودكان بیمارستان های'شهید رجایی' و 'بعثت' شركت نفت و گاز شهر دوگنبدان برگزار شد. /س

برچسب ها: کنفرانس ، شیر ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.