رئيس سازمان بسيج مستضعفين وزارت نفت:

تحريم ها فرصتي است براي بومي سازي و خودكفا شدن در صنعت نفت

در شرايط فعلي بايد در حوزه واردات موانع را از سر راه صنايع پايين دستي برداشت تا زمينه براي بومي شدن و توسعه صنعت نفت در كشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نقدي در چهاردهمين همايش سراسري بسيجيان وزارت نفت با بيان اين مطلب گفت: امروز قله هاي پيشرفت كشورمان را مديون ايثار و فداكاري شهيدان هستيم.

وي تصريح كرد: امروز 2 ميليون صادرات داريم در مقابل جمعيتي كه 2.5 برابر آن در يك سطح رفاهي واقع و قابل قياس با دوران جنگ تحميلي است دوراني كه هر روز در راه پيشرفت هايي در صحنه هاي مختلف در كشور شاهد هستيم با قاطعيت عرض مي كنم اگر مناظره علمي هم بكنيم  و اگر 2 ميليون بشكه صادرات به صفر برسد روند زندگي مردم با مشكل مواجه نمي شود بايد اصلاح الگوي مصرف داشته باشيم چرا كه بدون صادرات هم مي توانيم به قله هاي پيشرفت صعود كنيم.

نقدي اظهار داشت: اين پيشرفت ها را در شرايطي ملت ما به دست اوردند كه با تمام توان در مقابل آنها ايستادگي و مقاومت كرده و تسليم نشدند.

مي شود بدون هرگونه وابستگي، دوستي و سكوت در مقابل زورگويان عالم پيشرفت چشمگيري داشت و هر روز قدم هاي بلندي را به سمت تكامل مادي و معنوي برداشت.

رئيس سازمان بسيج مستضعفان وزارت نفت تاكيد كرد: در طول سي و سال براي همه ما مسلم شده است چرا اين راه را ادامه ندهيم اين گذشته درخشان ملت ايران از شروع حركت انقلابي مي گذرد و به همه عاقلان و هركسي كه صاحب فكر و خرد است نشان مي دهد كه اين راه را با قدرت طي كرده هرچند كه راه هاي زيادي را پرداختيم ارزش آن را داشت و توانستيم آزادگي و كرامت خود را حفظ كنيم.

وي ادامه داد: امروز يك تنه در برابر ابرقدرت هاي شرق و غرب بايد مقاومت كرد و اين عظمت ملت ايران است كه تاريخ چنين عظمتي را در خود نديده است و روز به روز به سمت تكامل پيش مي رود.

نقدي اظهار داشت: بعضي از افراد تحليل هاي غلطي دارند روزي كه آمريكا و صهيونيسم در اوج اقتدار بودند در دنيا امروز ذليل و خوار، سرخورده و اقتصادشان شكست خورده و منفور ترين كشورها شناخته شده اند.

وي تاكيد كرد: امروز بسيج وزارت نفت خط مقدم جهاد اقتصادي است و پرچم هدايت در دستان اين سازمان قرار دارد بايد اين نقش به خوبي بشناسند و حماسه هاي عظيمي را در توسعه اقتصاد كشور به ثبت برسانند.

وي گفت: اگر قطع واردات هيچ اتفاقي در زندگي مردم رخ نمي دهد چرا كه آرمان تمام اقتصاددانان ايران اقتصاد بدون نفت است بايد صنايع پايين دستي را رشد داده و موانع را از سر راه آن برداريم و از همه ظرفيت ها به نحو احسن استفاده كنيم.

وي اضافه كرد: مسئله بسيار مهم ديگر بومي كردن صنعت نفت است بايد در اين زمينه قدم هاي بلندي برداشته شود تا به سمت پيشبرد اهداف توسعه اقتصادي حركت كنيم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: تفاهم نامه اي با وزارت نفت براي پيشبرد اهداف اقتصادي تنظيم شده تا در راستاي به كارگيري ظرفيت ها در عرصه صنعت نفت استفاده شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار