ارومیه/

تخصیص اعتبار برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای اجرای طرح انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلال‌زاده در بازدید از روند اجرایی سد ارس 2 در شهرستان پلدشت اظهار داشت: طرح انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه از اواخر سال 90 آغاز شده و لازم است مسئولان ذی‌ربط شتاب بیشتری به اجرای این طرح بدهند.

وی با تاکید بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه افزود: با توجه به وضعیت بحرانی آب دریاچه ارومیه این طرح باید با سرعت زیاد اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

جلال‌زاده همچنین با اشاره به احداث سد ارس 2 نیز گفت: این طرح با هدف تامین آب زراعی و بهره‌برداری از حق آبه رودخانه مرزی ارس طراحی شده است.

به گفته استاندار آذربایجان غربی عملیات اجرایی سد ارس 2 در زمان حاضر 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: سد ارس 2 از نوع خاکی با هسته رسی است که با 686 متر طول تاج و 22 متر ارتفاع، گنجایش 4.7 میلیون متر مکعب آب را دارد.

جلال‌زاده با بیان اینکه انتقال آب از حوزه رودخانه‌های جنوبی آذربایجان غربی به حوزه دریاچه ارومیه، بارور کردن ابرها، تغییر نظام آبیاری سنتی به آبیاری پیشرفته با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب زراعی، لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه، تحویل حجمی آب در دشت‌ها، ساماندهی چاه‌های آب غیرمجاز با هدف غنی‌سازی سفره‌های زیر زمینی آب از جمله طرح‌های مصوب برای نجات دریاچه ارومیه است، تصریح کرد: انتقال آب از حوزه رودخانه ارس از جمله طرح‌های مصوب برای نجات دریاچه ارومیه است در کنار دیگر طرح‌های مصوب نقش بسیار مهمی را در پیشگیری از خشک شده دریاچه ارومیه ایفا می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی در سفر خود به شهرستان پلدشت همچنین از روند اجرایی مجتمع اداری و مجتمع فرهنگی شهرستان پلدشت بازدید کرد.

جلال‌زاده در این بازدید با ابراز نارضایتی از روند کند اجرای پروژه گفت: با پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند برخود قانونی می‌شود.

همچنین با دستور استاندار آذربایجان غربی مشکل کمبود اعتبار برای اتمام این دو طرح عمرانی در پلدشت حل شد.

مجتمع اداری شهرستان پلدشت با زیربنای تقریبی 3 هزار و 200 مترمربع و در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع احداث می‌شود.

این مجتمع در حال حاضر دارای 93 درصد پیشرفت فیزیکی است.

همچنین مجتمع فرهنگی هنری شهرستان پلدشت در زیربنای یک‌هزار و 9 مترمربع در حال ساخت است.

این مجتمع در حال حاضر از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.