شهرکرد /

راه اندازي تشكل هاي صادراتي در استان چهارمحال وبختياري ضروري است

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري با بيان اينكه در حال حاضر هيچ گونه تشكل صادراتي در استان فعاليت ندارد گفت: اين استان نيازمند راه اندازي تشكل هاي صادراتي است .

رحمت ا... صفري در گفتگو اب خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: درحال حاضر خوشه صادراتي گز در این استان فعال و خوشه ي صنايع دستي نيز در دست راه اندازي است .

وي تصريح كرد: در اين راستا سازمان صنعت و معدن تشكيل اتحاديه هاي صادراتي و برگزاري كلاس هاي آموزشي را براي اعضاي اين اتحاديه ها در دستور كار خود دارد .

صفري صادرات خام محصولات كشاورزي را از ديگر مشكلات صادرات استان چهارمحال وبختياري عنوان كرد و يادآور شد: اين استان در بسته بندي و فرآوري محصولات ضعيف عمل كرده است .

وي گفت: ارتقا فرآوري و بسته بندي محصولات از مهم ترين برنامه هاي سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول سال هاي آينده است .

رحمت ا...صفري از آماده سازي سند راهبردي توسعه ي تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان خبر داد و گفت: اين سند در 300 تا 400 صفحه تدوين شده و نيازمند اظهار نظر مديران ارشد استان چهارمحال وبختیاری است .

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری بيان داشت: در راستاي تحقق اهداف اين سند پروژه هاي دستگاه ها و ادارات مربوطه مشخص شده و هرساله ارزيابي مي شود و اين سند، تنها سند راهبردي توسعه تجارت خارجي در كشور است كه چشم اندازي پنج ساله دارد./س

برچسب ها: تشکل ، صادراتی ، ضروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.