از سوي انجمن سينماي دفاع مقدس ساخته شد؛

"حنانه" نمادي از غلبه انسانيت بر كينه‌توزي

"حنانه‌" عنوان فيلم كوتاهي از انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس است كه به كارگرداني "داريوش غذباني" براي حضور در جشنواره فيلم دفاع مقدس روزهاي پاياني تدوين را سپري مي‌كند.

داريوش غذباني كارگردان فيلم "حنانه" در گفتگو با خبرنگار بخش سينماي باشگاه خبرنگاران گفت‌:‌از آنجا كه پرداختن به مقوله جنگ در آثار نمايشي فقط به آتش، توپ و تانك ختم نمي‌شود در ساخت اين فيلم سعي كرديم با نگاهي متفاوت حسن انسان دوستي و انسانيت را در بحبوحه جنگ به ملصه؟ ظهور برسانيم.
وي افزود:"حنانه" يك فيلم كوتاه است كه با روايت بخشي از روزهاي جنگ و سقوط خرمشهر تصويرگر نگاه انساني يك سرباز عراقي به چند زن و كودك ايراني خواهد بود به گونه‌اي كه از كشتن آنها صرف نظر كرد و لحظه‌اي با برانگيخته شدن حس انسان دوستانه‌اش باعث مي‌شود تا آنها از تيررس فرار كنند در صورتي كه خود از سوي يك عراقي ديگر كه او را زيرنظر داشته مورد اصابت قرار مي گيرد.
اين كارگردان با بيان اينكه "مهدي انصاري" نويسندگي فيلمنامه "حنانه" را برعهده داشته،تصريح كرد:اين فيلم كه بازيگراني چون عباس باروني،هدي نوري زاده،ابتسام بغلاني،مهديه مطوري، يوسف يزداني،احلام محسني و جمانه براجعه به ايفاي نقش پرداختند داستان سقوط خرمشهر توسط نيروهاي بعثي و گريز مردم از خرمشهر را به تصوير مي‌كشد و در اين بين عباس و زينب زوج جوان به همراه يك زن عرب باردار و دختر بچه ناشنوايش در هنگام فرار در تيررس يك سرباز عراقي قرار مي‌گيرند و...
غذباني خاطرنشان كرد:فيلم كوتاه حنانه هم اكنون با اتمام مراحل فيلمبرداري،‌تدوين و صداگذاري آن در حال انجام است و "روزبه رايگا" مديريت فيلمبرداري،"حسن شبانكاره" صدابرداري و صداگذاري ،‌نقي نعمتي تدوين،مهدي انصاري و صادق رسولي دستياران و كارگردان،‌احسان بيتا مديريت  توليد و عبدالرحمان برزگر نيز با همكاري حسين بني اسد مشاوره نظامي ساخت اين فيلم كوتاه را برعهده داشتند./ه

برچسب ها: حنانه ، نمادی ، غلبه ، انسانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار