وزير ارتباطات:

دانش هاي روز در حوزه فناوري اطلاعات بايد بومي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: دانش هاي روز در حوزه فناوري اطلاعات، بايد به دور از تقليد بومي سازي و متناسب با نياز کشور بهره برداري شود.

تقي پور در پنجمين همايش نظام اداري الکترونيکي با اشاره به اينکه زيرساخت هاي لازم براي استفاده از فناوري اطلاعات در دولت الکترونيک فراهم شده است، به خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: امروز با ظرفيت 500 گيگابايت، همه کاربردهاي الکترونيکي در کشور امکان پذير است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، استفاده از کارت سوخت در دورافتاده ترين نقاط کشور را نمونه خوبي در اين زمينه دانست و گفت: در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، همه 56 حوزه انتخابيه با يک مرکز در ارتباط بودند و اين به معني قدرت و تسلط بر دانش و تبادل اطلاعات در سطح بالاست.
وي افزود: در برنامه پنجم توسعه هم، به يکپارچگي و اشتراک گذاري اطلاعات توجه خوبي شده است.
 تقي پور با تأکيد بر اينکه بايد با خلاقيت، نوآوري و بومي سازي آمادگي الکترونيکي را در سازمان ها ايجاد کنيم،گفت: طرح دورکاري ابتکار مهمي در دولت دهم بود که مي توانست انقلابي در پيشرفت نظام اداري کشور ايجاد کند اما چون سازمان ها آمادگي لازم را نداشتند، اين طرح در سطح گسترده اي اجرا نشد.
وي با اشاره به اينکه ما در ايران بيشترين تلفن ثابت را در خاورميانه داريم، افزود: با 91 ميليون سيم کارت که عرضه شده است، ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور به 1.3 مي رسد.
آقاي تقي پور گفت: ضريب نفوذ اينترنت در کشور هم 46.9 است./ع
وي افزود: صرفه جويي در هزينه، حفظ محيط زيست و کاهش آلودگي ها از جمله مزاياي استفاده از فناوري اطلاعات در نظام اداري الکترونيکي است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.