به بهانه اجراي اپراي عروسكي حافظ؛

غزل اسكندرنژاد:تخيل در بازي دهندگي حرف اول را مي‌زند

تخيلي بازي‌دهنده با توجه به اهميت باورپذير بودن نقش براي تماشاگر وبه منظور ارتباط هر چه بيشتر او با اثر مهمترين مسئله است.

غزل اسكندرنژاد،از بازي دهندگان "اپراي عروسكي حافظ" درخصوص تجربه اين نمايش و در كل تاثير اپراي عروسكي بر مخاطب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:من از اولين اپراي عروسكي - رستم و سهراب،بازي دهنده بودم و نقش‌هايي كه بازي دادم شخصيت‌هايي چون رستم،حر،حضرت عباس(ع) و شمس بودند و در "اپراي حافظ" امير مبارز‌الدين را بازي مي‌دهم.
وي افزود:درخصوص اينكه همه اين شخصيتها مرد هستند و چگونگي اين تجربه اين معجزه يك نمايش عروسكي است و بازي دادن اسطوره‌هايي مثل "رستم" به طور حتم براي يك مردنيز سخت است.
اسكندرنژاد تصريح كرد:به نظرم اين مسئله به جنسيت بازي‌دهنده برنمي گردد؛بلكه مربوط به تخيل او مي‌شود،در اين شرايط بايد فارغ از عواطف،احساسات،اعتقادات و باورها در خدمت نقش بود.
وي با اشاره به اين كه در اپراي "رستم و سهراب" بازي‌دهنده شخصيت‌هاي زن نيز بوده است اظهار كرد:من فكر مي‌كنم همه شخصيت‌ها در كنار هم مهم اند؛حتي بازي دادن پرنده‌اي كه پرواز مي‌كند نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و براي تماشاچي مهم جلوه مي‌كند.
اين هنرمند بيان كرد:من در اين اپرا بازي‌دهندگي نقشي از نقش‌هاي ديگر را برعهده دارم،به نظرم تماشاچي بايد بتواند با حس بازي‌دهندگي ما همراه باشد و با آن ارتباط برقرار كند و اين مهم است.
وي در رابطه با بازي‌دهندگي نقش "اميرمبارزالدين" در اپراي حافظ گفت:اين شخصيت،منفي است و كار را به نوعي سخت‌تر مي‌كند؛اما ابتكاري كه كارگردان بكار گرفته،اين است كه براي شخصيت‌هاي منفي از "اشتلم خواني" بهره مي‌گيريم و در واقع عروسك‌‌ها بايد با كلامي كه به صورت پلي‌بك پخش مي‌شود هماهنگ و سينك باشند.
وي افزود:بطورمثال اين شخصيت‌ مشخصه‌هاي خاص خود را دارد،او كاراكتري عصبي است و هر حركتي كه از او سر مي‌زند مهم است؛اما در كل بايد براي تماشاچي باورپذير باشد.
اسكندرنژاد درخصوص،بازخورد نمايش عروسكي در ميان مخاطب خاطرنشان كرد:مخاطب نمايش عروسكي برخوردهاي متفاوتي دارد؛اما يكي از مهمترين اين بازخوردها،تعجب تماشاگر از اندازه واقعي عروسكهاست كه به خاطر موقعيت اجرايي و نور و شرايط صحنه بزرگ به نظر مي‌رسد./ه

برچسب ها: غزل ، اسکندرنژاد ، تخیل ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.