يادداشت/

نماز جمعه تهران به سبك ضد انقلاب!

26 تير، سالروز اتفاقي تلخ در فتنه 88 است كه طي آن افراد مخالف نظام و انقلاب با در دست داشتن پلاكاردها و نماد فتنه‌گران، نماز جمعه تهران را تبديل به صحنه نمايش خواسته هاي باطل خود كردند.

حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛

فتنه 88 واقعه‌اي نيست كه به اين زودي از ذهن ملت ايران پاك شود در حقيقت، آنها كه مي‌گويند چرا اينقدر از فتنه 88 حرف مي‌زنيد، همان‌ها هستند كه واقعه 18 تير 78 را به راحتي فراموش كردند تا 10سال بعد از آن در ابعادي گسترده‌تر حركت نرم كودتاگران مخملي براي براندازي نظام، شكل گيرد.

اگر درباره فتنه 18تير 78بررسي و تحليل بيشتري صورت مي گرفت شايد فتنه 88پيش نمي‌آيد بنابراين بهتر است كه فتنه 88 نيز هرساله و هر باره مورد مطالعه عميق قرار گيرد تا انقلاب و نظامي كه به راحتي بدست نيامده، بارديگر آماج نفوذ و هجوم فتنه گران قرار نگيرد.

برنامه براندازي نرم پس از پايان جنگ تحميلي و از طريق نفوذ برخي عوامل و اداره در دستگاه هاي فرهنگي و سياسي نظام، آغاز و سپس در دوم خرداد 1376 وارد فاز برخورد علني با ارزشها و اصول انقلاب و امام خميني (ره) شد چيزي كه مقام معظم رهبري بارها ازآن، به عنوان تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي نام برده اند.

به هر حال، پس از اينكه تقلب، رمز آشوب هاي پس از انتخابات رياست جمهوري 1388شد، برخي از افراد و حتي مسئولان نيز بر آتش فتنه، دامن زدند و به يك سناريوي دامنه دار و طولاني در هشت ماه تبديل شد كه صبر ملت انقلابي ايران را لبريز كرد.

يكي از اتفاقاتي كه در دوران فتنه 88، دل علاقمندان و دلسوزان نظام را شكست، نماز جمعه 26تيرماه بود و براي اولين بار پايگاه مقدس نماز جمعه تهران به جولانگاه ضدانقلاب و فتنه گران تبديل شد.

در آن هفته، براساس نوبت دوره اي امامان جمعه تهران، نوبت به هاشمي رفسنجاني رسيده بود تا اولين خطبه نماز جمعه خود پس از آغاز فتنه را بخواند. اما به دليل حمايت هاي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از برخي فتنه گران و اتخاذ مواضعي كاملا متضاد وي با امام المسلمين و امت انقلابي درباره فتنه 88، امت حزب الله دل نگران بي بصيرتي خواص و سوء استفاده ضد انقلاب از اين مواضع بود.

به هر ترتيب، امت حزب الله با در دست داشتن تصاويري از امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، قسمت‌هاي اصلي فضاي در نظر گرفته شده براي نماز جمعه را پركردند و با وجود اطلاع از حضور فتنه گران در بيرون اين فضا و در خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران و برخي اظهارات نامناسب هاشمي رفسنجاني، سعه صدر و تحمل انقلابي خود را نشان دادند.

متأسفانه اظهارات امام جمعه وقت تهران درآن روز نيز بر دامنه التهابات دروني و بيروني نماز جمعه در دانشگاه، افزود: از جمله اينكه وي خواستار آزادي زندانيان فتنه گر و آشوب گراني شد كه به جنگ با نظام آمده بودند! 

همچنين هاشمي رفسنجاني اعلام كرد كه ترديدهايي درباره روند انتخابات رياست جمهوري وجود داشته و لازم است اين ترديدها برطرف شده و به اعتراضات رسيدگي شود! اين درحالي است كه شوراي نگهبان قانون اساسي پيش از آن، حتي مهلت زماني بيشتر از حل معين را براي بررسي اعتراضات تعيين كرده بود؛ اما هيچ كدام از سران فتنه، ازطريق قانوني، شكايات خود را مطرح نكردند.

ضمن اينکه مقام معظم رهبري  بارها در مناسبت هاي مختلف بر قانوني بودن روند انتخابات تاکيد فرمودند و راه هر گونه ترديد و حرکت غير قانوني درباره صحت آن، بستند. اما با اين همه هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه 26 تير بر وجود اين ترديد ها و مماشات با فتنه گران و زندانيان مربوط به اغتشاشات، تاکيد ورزيد!

مهمتر از امام جمعه، وضعيتي بود که پس از تبليغ رسانه هاي فتنه گر داخلي و خارجي براي حضور آشوب گران سبز در نماز جمعه بوجود آمده بود.

براي اولين بار رسانه هاي BBC و صداي آمريکا، مردم ايران را به حضور در نماز جمعه تشويق کردند تا عليه انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي، شعار دهند!

در ظهر روز جمعه 26 تير خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران و فضاي حاشيه نماز جمعه در داخل دانشگاه، به حضور افرادي آلوده شد که پرچم هاي سبز اموي را در دست گرفته و از امام جمعه مي خواستند اعتراضات آنها را مطرح کند.

آنها شعار مي دادند: هاشمي هاشمي! سکوت کني خائني! در شرايطي که صداي بلندگوهاي نماز جمعه تا چندين خيابان آن طرف تر نيز به گوش مي رسيد، فتنه گران با مظلوم نمايي و براي تحت تاثير قرار دادن امام جمعه، شعار دادند که : هاشمي هاشمي! بلندگوها قطع شده!

در اين لحظه هاشمي از اين افراد خواست احترام فضاي مقدس نماز جمعه را حفظ کنند و گفت که او بهتر مي داند چگونه اين اعتراضات را مطرح کند!

در حين خواندن نماز نيز، مواردي جالب توجه از  فتنه گران سبز به چشم خورد که از آن جمله نماز خواندن با کفش، حضور دختران و پسران در کنار يکديگر حضور زنان بدحجاب و تيپ هاي غرب گرايانه در اين نماز، آوردن سگ هايي که نوار سبز برگردن داشتند و ... بود همچنين اين افراد در ميان امت حزب الله به نماز اولي ها معروف شدند!

پس از پايان نماز جمعه نيز همانطور که صداي آمريکا پيشتر درخواست داده بود، فتنه گران به درگيري با نيروهاي انتظامي و امت حزب الله پرداختند و طبق دستور اربابان خود در آمريکا، شعار مرگ بر روسيه و مرگ بر چين را سر دادند.

امت حزب الله متعجب بودند که چگونه اين فتنه گران ادعاي حمايت از خط انقلاب و امام خميني (ره)را داشتند اما شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل را خط زده و شعارهاي ديگري را جايگزين آن کرده بودند.

نمونه ديگري از شعارها نيز به نفع رژيم صهيونيستي بود که شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند و دقيقا براساس دستورات سايت وزارت امور خارجه اسرائيل و آمريکا عمل کردند.

امت انقلابي ايران که آرمان امام خميني (ره) براي آزادي قدس عزيز را هيچ گاه فراموش نکرده است در مقابل،‌شعار دادند: هم غزه، هم لبنان جانم فداي قرآن و يا جمهوري اسلامي شعار مومنين است، جمهوري ايراني خط منافقين است. بدين ترتيب نماز جمعه 26 تير ماه صحنه نمايش ديگري از فتنه گران بود و پس از آن نيز امت حزب الله ديگر هاشمي رفسنجاني را به عنوان امام جمعه خود نپذيرفتند.

آشوب گران پس از اين وقايع، باز هم به اقدامات خود ادامه دادند اما با اهانت به مقدسات اسلامي مانند شعائر عاشورا و تاسوعاي حسيني، اصل ولايت مطلقه فقيه نظام جمهوري اسلامي و ... صبر ملت ايران لبريز شد و با حماسه 9 دي و 22 بهمن 1388 آتش فتنه خاموش شد./ر

يادداشت از محمدحسن عبدي‌مطلق

برچسب ها: نماز ، جمعه ، یادداشت ، فتنه ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار